Noha nagyjából minden rajongó tudta (vagy legalábbis sejtette), hogy a The Witcher 4-ben Ciri fogja átvenni a stafétát a kardokat kapára cserélő Ríviai Geralttól, mégis kisebb felháborodás övezte az RPG tavalyi leleplezését. Egyesek az imént említett döntést kifogásolták, míg mások az „új” főszereplő külsejével nem voltak kibékülve, de olyan is akadt, akinek csupán egyetlen kérdése volt a fejlesztők felé: mégis hogyan lehet, hogy a vajáklány átesett a mutációkon, és túl is élte a procedúrát?

Ennek megválaszolására valószínűleg egészen a debütálásig kell várnunk, az idézőjeles népharagot követően viszont többen is a védelmükbe vették a stúdió lépését. A CD Projekt RED pénzügyi igazgatója például kiemelte, hogy mennyire kézenfekvő volt ez a döntés, míg a Fehért Farkast megszólaltató Doug Cockle úgy fogalmazott, hogy ha valaki nincs kibékülve az új protagonistával, tessék szépen elolvasni a könyveket. Ezzel pedig el is érkeztünk a „Ciri védelmében” című telenovella következő fejezetéhez, ezúttal ugyanis a State of Unreal keretében mutatott, elképesztően látványos tech demo műszaki gyártásvezetője szólalt meg a téma kapcsán.

„Amikor a játék megjelenik, mindenki láthatja Ciri karakterét, valamint a történetet” – fogalmazott Jan Hermanowicz a GamesRadar+-nak adott interjúban. „Ez lesz az a pillanat, amikor van értelme véleményt formálni” – tette hozzá, kiemelve, hogy az eddigi bemutatók során csupán két érzelmi állapotban láthattuk a főszereplőt, ám ennél sokkalta rétegeltebb karakterrel állunk szemben. Egyszerűen fogalmazva Hermanowicz azt mondta, hogy felesleges látatlanban ítélkezni, hiszen egyelőre halvány fogalmunk sincs a sztoriról és a Blood and Wine óta történt eseményekről, amik jobb esetben tisztázzák, miért (és főként miként) lépett Ciri a vajákok ösvényére.

A borítóképek forrása: CD Projekt RED