A CD Projekt RED környezetért felelős művészi vezetője, Michał Janiszewski már áprilisban arról értekezett az AnsweRED Podcast egyik adásában, hogy a The Witcher 4 segítségével szeretnének új csúcsokat elérni immerzió terén, a State of Unreal keretében mutatott tech demo alapján pedig nem a levegőbe beszélt a fejlesztő. Eddig maximum csak a Rockstar Games alkotásaiban (különös tekintettel a Red Dead Redemption 2-re) láthattunk olyan élő, lélegző környezetet, mint amilyet a videó központi helyszínéül szolgáló falu, Valdrest kínált, és bár tudjuk jól, hogy a szóban forgó képsorok nem magát a játékot tükrözik, remélhetőleg abban is lesz néhány állakat a padlóra szegező jelenet.

Jan Hermanowicz, a szóban forgó technológiai demonstráció műszaki gyártásvezetője a GamesRadar+-nak adott interjúban beszélt arról, hogy a The Witcher 4-et egy valódi generációs ugrásnak szánja a csapat, ami értelemszerűen nemcsak a grafikában, de az ambíciókban is megmutatkozik. A fejlesztő elmondása szerint az előző bekezdésben említett település megalkotásához egyenesen a The Witcher 3: Wild Hunt legnagyobb városát, Novigradot vették górcső alá, hogy abból kiindulva építsék fel a tömeget. „Megnéztük, hogy mit csináltunk a múltban, mi volt benne a jó, és mi az, amit [az akkori technológiával] nem tudtunk megcsinálni” – fogalmazott Hermanowicz.

Mindenképp jó ómen, ha még egy kisebb (?) falu képernyőre ültetéséhez is a mindenki által imádott Novigradot vették alapul a készítők, nem mellesleg jól mutatja, mennyit fejlődött a technológia az elmúlt 10 évben. Üröm az örömben, hogy – sok más csapathoz hasonlóan – a CDPR bevallottan nehezen boldogul a jelenlegi konzolgeneráció fekete bárányának tekinthető Xbox Series S-sel, de mivel elég sok idő van még hátra a megjelenésig, talán a Microsoft gyengébbik masináján sem diavetítésre hajaz majd a végeredmény. Ezek után kíváncsian várjuk, milyen élményt nyújtanak majd a The Witcher 4 nagyobb városai.

A borítóképek forrása: CD Projekt RED