Az idei őszi szezonban a Marathon közvetlen kihívója lehetett volna, ám mivel a Bungie saját extraction shooterét jövőre halasztották, legfeljebb csak a Battlefield 6 és a Call of Duty: Black Ops 7 jelenthet konkurenciát az ARC Raiders-nek. Az Embark Studios (The Finals) sci-fi TPS-e tavasszal már futott egy nagyon sikeres korai alfa-tesztkört, de az október 30-ra datált hivatalos megjelenés előtt még egy nagy szervermustrára készül a stúdió. Október 17-től 19-ig, vagyis most hétvégén fut majd a beszédes nevű Server Slam, ami arra hivatott, hogy PC-n, Xbox Series X/S-en és PlayStation 5-ön egyaránt rendesen leterhelje a szervereket, hogy a megjelenés napján ne érjenek bennünket kellemetlen meglepetések.

Habár az ARC Raiders eredetileg egy klasszikus kooperatív TPS-ként lett bejelentve, a kivonásos lövöldévé válása sem sikerült rosszul. Az Escape from Tarkov és a Hunt: Showdown formuláját követő sci-fi játékban egyedül, párban vagy háromfős csapatokban emelkedhetünk fel a földalatti bunkereinkből, hogy értékes felszereléseket gyűjtsünk a hatalmas robotok által uralt felszínen. Ám ahogy az az extraction shooterekben lenni szokott, itt sem feltétlenül a gépi ellenfelek jelentik majd a legnagyobb veszélyt (pedig néhány acélszörny nagyon kíméletlennek tűnik), hanem a rivális játékosok, akik hozzánk hasonlóan portyáznak majd a jókora nyílt pályákon.

Mindezt egy elég komoly metaprogresszió, bázis- és eszközfejlesztés, kutatási rendszer fűzi olyan keretbe, ami mindig "csak még egy menetre" visszavárja az ARC Raiders játékosait. A hónapokkal ezelőtti korai build már bizonyította, hogy sok potenciál van a játékban, ami ugyan egy egyre jobban telítődő zsáner új üdvöskéjeként érkezik, de mégis kellően frissnek hat ahhoz, hogy még a 40 eurós árcédulájával is labdába rúghasson a nagy konkurensek mellett.

Borítókép forrása: Embark Studios