• Új frissítést kap az Amnesia: The Bunker
  • Méghozzá valamikor októberben
  • A Shell Shocked nevezetű játékmód az egekig tornássza a nehézségi szintet
  • Leginkább a randomitás segítségével

Ha az idegeinken táncoló atmoszféra megteremtéséről van szó, keresve sem találnánk jobb csapatot a svéd Frictional Games-nél, a leginkább a Penumbra és az Amnesia-sorozatról elhíresült stúdió ugyanis rendre olyan horrorjátékokkal örvendeztet meg minket, amelyektől végigfut a hátunkon a hideg. Bár a SOMA inkább a történetre és a mondanivalóra alapozott az ijesztgetés helyett, az Amnesia: Rebirth pedig a nyitottabb területei miatt nem lett annyira félelmetes (mármint az első részhez viszonyítva, a zsáneren belül nagyon is parának számít), a június elején megjelent The Bunker visszaterelte a franchise-t a gyökereihez, hogy egy meglehetősen klausztrofób élménnyel okozzon álmatlan éjszakákat. És ha netán mégsem bizonyult eléggé hidegrázósnak az első világháborús bunkerrendszerben történő kergetőzés, a stúdió most gondoskodik arról, hogy a kelleténél sűrűbben kelljen cserélni az alsógatyát.

A Frictional kreatív vezetője, Fredrik Olsson osztotta meg a hírt X-en, miszerint októberben egy halloweeni frissítés érkezik a programhoz, amely egy minden téren brutálisnak mondható játékmóddal fogja az őrületbe kergetni azokat a felhasználókat, akik nem bánják, ha fáj egy kicsit a végigjátszás. A Shell Shocked mód egyik legnagyobb újítása (ezt szemlélteti a poszthoz mellékelt rövid videó), hogy ezúttal akkor sem fog megállni az idő, ha a tárgylistában kotorászunk, így tehát kétszer (de inkább háromszor) is meg kell gondolnunk, hogy hol akarjuk kinyitni a hátizsákot. Emellett a randomitásnak is óriási szerep jut, mivel teljesen véletlenszerűvé válik a hullák, a dögcédulák és a patkányok elhelyezkedése, sőt, még a sok esetben hasznos pisztolyt is úgy kell megkeresnünk ahelyett, hogy rögtön a kezünk ügyébe akadna. Ha mindez nem lenne elég, még a nyugalom szigetét jelentő biztonsági szobák sem nyújtanak majd menedéket, az acélajtókat ugyanis korhadó fára cserélték a fejlesztők, ami ugyebár kevésbé ellenálló a karmokkal szemben. Öröm az ürömben, hogy a pályákon szétszórt ládákban találhatunk néhány életmentő dolgot, a kérdés csak az, hogy meg merjük-e kockáztatni a széttörésüket, hiszen a nyomunkban loholó lény kifejezetten érzékeny a hangzavarra. Az update tehát valóban azoknak szól, akik a valódi kihívást keresik (kissé meglepő ez azok után, hogy a SOMA-hoz érkezett későbbi frissítés például még azt a kevés ellenfelet is kivette a játékból), de azt biztos, hogy nekik kellemes időtöltés lesz az új mód – már ha ez ilyenkor a megfelelő kifejezés.