Bármennyire is elvarázsoltak Anglia festői szépségű tájai, szerintem egyetlen videójáték sem égetett ki annyira, mint az Assassin's Creed Valhalla. Mivel mindig is zavart, ha felfedezetlen területek (netán kérdőjelek) maradnak egy alkotás térképén, az akció-RPG világának összes létező zegzugát bejártam a végigjátszás során, és mivel a DLC-kel megpakolt kiadást dobtam anno a kosárba, el tudjátok képzelni, mennyi időt vett igénybe a „radírozás”.
Ha jól emlékszem, körülbelül 180 óra alatt értem Eivor fejszével írt történetének a végére, az addig vezető út során pedig olyan szinten sikerült beleunnom a Ubisoft féle open world formulába, hogy egy darabig rá sem bírtam nézni a cég alkotásaira – a Ragnarök névre hallgató kiegészítőt valószínűleg akkor sem kezdeném el, ha fizetnének érte. A Metacriticen látható felhasználói értékelések alapján messze nem én vagyok az egyetlen, aki szerint a Ubisoft Montreal egy picikét túltolta a biciklit, néhány nappal ezelőtt pedig megtudhattuk, hogy még a vállalaton belül sem mindenki lelte örömét az 50. tábor kipucolásában.
„Egyre kaotikusabbá vált [a játék]” – mondta Simon Arsenault, az Assassin's Creed Shadows Claws of Awaji DLC-jének vezetője a GamesRadar+-nak adott interjúban. „Ha a megjelenéskor játszottad [a Valhallát], akkor jó volt, de minél többet vártál, annál több kiegészítő és ingyenes tartalom érkezett hozzá. Egy ponton aztán valódi szörnyjáték lett belőle. Eleve az volt, ám a végére még nagyobb bestiává vált” – tette hozzá, majd kiemelte, hogy a szeptember 16-án megjelent DLC esetében egyáltalán nem állt fent ez a veszély, hiszen egy kisebb csapat ügyködött rajta, méghozzá korlátozott idővel.
Mivel Naoe és Yasuke históriája eleve kisebb egy picit, mint a vikinges kaland, valószínűleg a pályafutása végére sem fog akkorára duzzadni, hogy az új érkezők belefulladjanak a tartalomba, a Ubisoft pedig remélhetőleg megtanulta, hogy jóból is megárt a sok – pláne akkor, ha az a jó igazából csak tisztes iparosmunka. Szerintetek is átesett a csapat a ló túloldalára, vagy nem bántátok, hogy a bővítmények és az ingyenes extrák után a Valhalla lett az időtemető definíciója?
A borítóképek forrása: Ubisoft, Xbox Wire