A FromSoftware kult-klasszikusának, vagyis az Elden Ring-nek az elején a játékosok a Grafted Scion ellen harcolnak, majd néhány kiadós pofon után a Stranded Graveyard-ban ébrednének fel, és elindulhatnak felfedezni a Cave of Knowledge-t. Kiderült azonban, hogy a kezdő-helyszín eredetileg teljesen más volt és a fejlesztőcsapat direkt megváltoztatta.

A felfedezést az Elden Ring – és egyéb soulsborne-, illetve soulslike-játékok fájljai között kutató – rajongó, Sekiro Dubi tette, aki észrevette, hogy a játékban az átvezető-jelenetek a térképen lévő elhelyezkedésük alapján kaptak azonosítót, azonban Melina és Torrent első átvezetőihez más azonosítókat csatoltak. Ez azt jelenti, hogy eredetileg máshova szánták őket. Sekiro Dubi össze is vetette a végső változatot a Network Test buildjével, amiben talált egy "(disable) respawn-point for game start" részt. Kis kutatás után rájött, hogy ez a respawn-point egy West Limgrave-i vízparton lett volna, a játék eredeti kezdőhelyszínén. Mindezek alapján az Elden Ring eredeti nyitánya vélhetően úgy nézett ki, hogy nem egy barlangból indulunk, hanem partra mos minket a víz és nekiállhatunk szabadon felfedezni a The Lands Between területét. A Cave of Knowledge egyfajta tutorialként is szolgál, úgyhogy végső soron érthető, miért hagyták el a vízpart-koncepciót a From-nál: vélhetően nem akarták a játékosokat azonnal bedobni a mély vízbe.