A 2000-es években hatalmas slágerzsáner volt az MMORPG, az akkori nagy öregeket pedig máig nem sikerült letaszítani a csúcsról. A World of Warcraft még mindig a trónon ül, az Oldschool RuneScape újra nagyot megy, és még mindig sikeres a Final Fantasy XIV, a Guild Wars 2 és a hasonló kaliberű kihívók is. Egyszer-egyszer persze befut egy olyan nagy kihívó, mint a New World, ami ideig-óráig felbolygatja a status quo-t, de a rend mindig helyreáll, a játékosok pedig visszasomfordálnak a régi kedvenceikhez.
Erre a ciklusra próbál pontot tenni az Ashes of Creation, ami az azt fejlesztő Intrepid Studios szerint az MMORPG-k új modern korát hozhatja el. Egy kifejezetten klasszikus, nyílt világú high fantasy MMO-ról van szó, ám a questezést és fejlődést olyan túlélőjátékos sandbox-elemekkel egészíti ki a fejlesztőcsapat, amelyek még nagyobb szabadságot biztosíthatnak a játékosoknak. Az Ashes of Creation világában ugyanis nemcsak házat és nagyobb bázist építhetünk magunknak, de ebben a világban a játékosok azok, akik saját kézzel felépítik a városaikat, birodalmaikat, civilizációikat. Verra világába "visszatérve" a teljes társadalom újjáépítése lesz a célunk, ebben pedig teljesen szabad kezet kapunka fejlesztőktől. Az építkezéstől kezdve a társadalmi és kereskedelmi rendszerek kiépítésén át, egészen a saját karakterünk képességeinek megálmodásáig. A nyolc alap "kasztot" ugyanis úgy kombinálhatjuk, ahogy csak szeretnénk.
Senki nem fog hibáztatni benneteket amiatt, ha a fentieket olvasva millió plusz egy kérdés fogalmazódott meg bennetek. Ezek javára jó eséllyel hamarosan választ is kaphattok, az Ashes of Creation ugyanis december 11-én korai hozzáféréses megjelenéssel elrajtol. Ezzel együtt a játékosok megkezdhetik Verra világának történelemírását, de hasonlóan fontos szerepet játszhatnak a program fejlesztésében is, az Intrepid Studios ugyanis igyekszik maximálisan a játékosok visszajelzései mentén fejleszteni az alkotását, afféle nyílt fejlesztésben. Vajon mi sül ki ebből végül?
Borítókép forrása: Intrepid Studios

