Tulajdonképpen erre számítottunk, így senkit sem ért meglepetésként, hogy az EA az igencsak ütős trailerrel bíró Battlefield 1-et sem kíméli meg a mikrotranzakcióktól és a kiadás utáni fizetős térképcsomagoktól. Mindez a cég legutóbbi pénzügyi jelentéséből derült ki.

Andrew Wilson vezérigazgató szerint a játékosok szívesen fizetnek a „plusz bevételi forrásokért, amikkel kiterjeszthetik a játék nyújtotta élményt”, de persze továbbra is két fontos szempont lebeg a szemük előtt: tényleg élmény legyen a játékosoknak és lehetőségük legyen választani – vagyis nem akarnak elmenni a „fizess, hogy nyerj” üzleti irányba.

A jelentésből az is kiderült, hogy a FIFA és a Madden Ultimate Team üzleti modellje – amit általában úgy írnak le, hogy „fizess az előrehaladásért” – igencsak sikeres volt, mert az EA-nek 650 millió dollárt hozott a konyhára.