A Call of Duty-játékok sosem tartoztak a kedvenceim közé, de a multiplayerrel mindig remekül elvoltam. A 2019-es Modern Warfare volt az, ahol már a sztori is elkezdett érdekelni, utána pedig hirtelen azon kaptam magam, hogy egyszer csak lett 100 órám a játékban és vissza-visszatérek hozzá a multis élmény miatt. Kedveltem a Modern Warfare 2-t és teljesen jól elvoltam a Modern Warfare 3 többjátékos módjával is, ami véleményem szerint az egyik legjobb lett a franchise történetében. A Black Ops 6-nál már amolyan „meh” érzés kerülgetett, de az tény, hogy a multi ott is elvitte a hátán az egészet. Vártam a Black Ops 7-et, hiszen a béta óta több helyről hallottam, hogy igazán nagy dobásra készülhet az Activision, és ha minden jól megy, akkor kapunk egy korrekt sztori-kampányt, illetve egy 10/10-es multiplayer élményt. Csakhogy nem ez történt. A kampány egy vicc lett, ráadásul a lehető legrosszabb módon integrálták a single-playerbe. A kritikusok és a játékosok negatív értékelései, valamint a gyenge eladási adatok miatt nyugodtan kijelenthetjük, hogy a 2025-ös évet behúzta a COD elől a Battlefield.
De hogyan tovább és mi várható jövőre, illetve utána?
Az Eurogamernek adott interjúban Chris Dring, a The Game Business munkatársa, és Rhys Elliot, az Alinea Analytics piacelemzési vezetője kifejtették, hogy a Battlefield 6 és az ARC Raiders innovatív megoldásokkal és a közösséget előtérbe helyező megközelítéssel értek el sikereket a live-service piacon. „A Black Ops 7 konkrét problémái hozzájárulnak a gyenge teljesítményéhez, de általánosságban egy rendszerszintű kihívásról van szó: a live-service shooterek piaca ma már könyörtelenül konszolidált.” – jegyezte meg Elliot. Bár a multiplayer továbbra is pörög, már nem képes annyi játékost bevonzani, mint például a Black Ops 6 tette azt tavaly. Emellett pedig érdemes megnézni azt is, hogy milyen hullámokat keltett a Black Ops 7 érkezése. Megjelent, egy ideig téma volt a félresikerült kampány, azóta pedig alig beszél róla valaki – konkrétan a Warzone-frissítése érdekesebb, mint az idei COD-epizód. Rhys Elliot kiemelte azt is, hogy a COD már nem tud jól teljesíteni az éves kiadásokkal, ehelyett kivételes játékokra lenne szükség, amelyek fejlesztése a játékosokat helyezi előtérbe, vagy olyan innovációkat tartalmaznak, amelyek kiemelkednek az FPS műfajban.
Ha engem kérdeztek, a Call of Duty-nak most be kéne húznia a kéziféket és elmenni egy legalább 1-2 éves szünetre, vagy pedig átállni az online live-service modellre, ahol maguk a single-player kampányok is fizetősek lennének. Ezzel mindenki eldönthetné, hogy bizalmat szavaz-e a sztori-módnak, vagy pedig marad a multiplayer élménynél, mint oly sokan világszerte.
Borítókép forrása: Activision