City of Abandoned Ships: a bejelentésNem akarok persze igazságtalan lenni a Pirates!-klónok esetében, de tény, hogy Sid Meier mester nyugodtan alhatott tőlük; volt köztük 1-2 kiváló, ugyanennyi pocsék, és egy jó adag átlagos, középszerű, melyekkel el lehetett csapni az időt. Ezek nagy része orosz nyelvterületről származik, és főleg az Akella zúdítja ránk lelkesen az újabbnál újabb címeket. Bevallom, bármennyire is figyelemmel kísérem a játékipart, ha hirtelen fel kellene sorolnom a kiadó e témába tartozó már megjelent, illetve készülő termékeit, zavarba jönnék.

A helyzet pedig fokozódik, ugyanis az Akella bejelentette, hogy újabb névvel gazdagodik a "hajózós" kínálatuk. A tengeri RPG címe jópofa: City of Abandoned Ships (Az elhagyott hajók városa), fejlesztője pedig a téma avatott szakértője, a Seaward.ru, amely stúdió két Corsair-címet készített eddig (a Corsair: The Legend Black idén februárban jelent meg hazájában), illetve összedobtak egy add-on csomagot is a Pirates of the Caribbeanhoz annak idején, tehát benne vannak a srácok a témában, ami akár bíztató is lehet.

A játék nagy része a már ismert kaptafára készül: a 17. századi - a mézesmadzag szerint térképpontosságú - karib-tengeri térséget járhatjuk be keresztül-kasul, Kubától Jamaicán át a Bermudákig és vissza. Hős tengeri patkányunk lehet saját szakállára dolgozó kalóz, vagy a négy nemzet (francia, angol, spanyol, holland) szolgálatába szegődött kapitány. A mechanizmus sem rejteget nagy meglepetéseket: új országokat, idegen civilizációkat fedezhetünk fel, megtámadhatunk és kifoszthatunk városokat, erőddel védett kikötőket, ősi kincsek után kutathatunk, no és persze csatázhatunk vízen és szárazon, azaz hajókkal (és az ő ágyúikkal) vívott City of Abandoned Ships: a bejelentésütközetekben és pergő kardpárbajokban tehetjük próbára tudásunkat. A srácok némi történelemleckét is belegyúrnak a játékba, ugyanis historikus figurákkal is találkozhatunk, mint például az akkori jamaicai kormányzók, Thomas Lynch ezredes és Thomas Modyford, és a kampánysor (mely egyébként sztoriközpontú lesz, és egy eltűnt törzs nyomába eredünk) misszióinak jó része is valós események megelevenítése.

Két érdekesebb elem azért akad. Az egyik az úgynevezett "tükrözött küldetés", amikor például előbb meg kell védenünk egy spanyol területet, majd a következő etapban ugyanitt vitézkedünk, csak épp a vad támadók oldalán. A másik jó ötlet az RPG-rendszer, ennek neve ugyanis P.I.R.A.T.E.S., mely a hét alaptulajdonság - Power, Impression, Reaction, Authority, Talent, Endurance, Success - akronimje. No persze nincs új a nap alatt (avagy lopni csak a legjobbtól érdemes), hiszen ez nyilvánvalóan a Black Isle zseniális, a Falloutban használt S.P.E.C.I.A.L. szisztémájának koppintása, de az is működött, nem is akárhogyan, ennek is adjunk egy esélyt...

A sajtóanyag további része már erősebben marketing, talán mondanom sem kell, a grafika lelkes dicséretével a főszerepben, bár hozzá kell tenni, a kiadott, és galériánkban máris fellelhető képek tényleg gusztusosak, no de várjuk meg, míg mindezt mozgásban látjuk. Arra egyébként elméletileg nem kell sokáig várnunk, ugyanis 2008. első negyedéve az előirányzat, ám ez az Akella esetében sajnos nagyon nem szentírás, ráadásul az sem tiszta, hogy ez az orosz nyelvű vagy nemzetközi kiadás-e. De előbb-utóbb ez is kiderül.