Az E3 2018-on zárt ajtók mögött bemutatott demóból derült ki, hogy a Cyberpunk 2077 bizony belső nézetes RPG lesz, mint amilyen például a Fallout 3 és 4 vagy éppen a Deus Ex-sorozat. Ezen nagyon sokan fennakadtak, amit személy szerint én nem értek, mert szerintem abszolút mindegy, milyen a nézet, amíg a játék jó, és azt nem a nézőpont befolyásolja. De persze ízlések és pofonok.

A lényeg az, hogy a CD Projekt RED nem szeszélyből vagy divatból választotta ezt a perspektívást. A küldetések dizájnere, Patrick Mills az Eurogamernek a következőket mondta ezzel kapcsolatban: „a Witcher 3-ban Geralttal játszol, őt nézed, őt irányítod. Ő egy karakter, ugye? Valaki, aki már létezik” – céloz itt a könyvekre.

„Ennél a játéknál azt szeretnék, hogy a karakter cipőjébe és bőrébe bújhass, és azt érezd, hogy ez a te karaktered. Ennek egyik eszköze a belső nézet. Így jobben al lehet merülni a játékban. Csináltuk olyan dolgokat, amik jobban érvényesülnek belső, mint külső nézetből. Szerintem nagyon király, ahogy sétálsz a városban és felnézel, ez olyasmi, ami harmadik személyben nem jön át rendesen. A függőleges arányokat belső nézetből lehet igazán átélni.”

Az Eurogamer írója erre hozott is egy példát: a demóban V felment egy megaépület tetejére a városközpontban, és ott érvényesült igazán, mekkora Night City és micsoda részletek vannak benne. Az író szerint egyszerűen álleejtő volt, és valóban jobban átjött neki a látvány V szemszögéből.

Ehhez még hozzátennék egy személyes megjegyzést: szerintem már csak azért is érthetőbb a Cyberpunk 2077-nél a belső nézet, mert itt nem kardpárbajok, hanem tűzharcok lesznek, és szerény véleményem szerint az ilyenek belső nézetből az igaziak. Jobban beleéli magát az ember, plusz célozni is másabb. (Félreértés ne essék, imádom a TPS-eket, azokkal sincs baj, de a lövöldözés számomra E/1 nézetből az igazi.) Ellenben egy kardpárbaj, pláne olyan akrobatikus mozdulatokkal, amikkel Geralt levezényli azokat, jobbak külső nézetből, mert átláthatóbb a terep és látványosabb is.