David Cage szerint innováció nélkül vége a játékiparnak

David Cage, a Fahrenheit, a Heavy Rain, és a Beyond: Two Souls kitalálója úgy véli, hogy a játékipar komoly bajban van, mert mindenki elkényelmesedett és kezdünk kifogyni az új ötletekből.

"A Journey elképesztő volt. Semmi köze ahhoz, amit én csinálok, nem a történetmesélés áll a középpontjában. Az érzelmekről szól. Ettől lesz valami egészen egyedi élmény. Nem csak azért kéne játékokat csinálni, hogy eladhassuk őket karácsonykor. Én mélyen tisztelem azokat az embereket, akiket az anyagiak csak másodlagosan motiválnak. Úgy gondolom, hogy az ipar meg fog halni, ha nem rukkolunk elő új ötletekkel és nem próbálunk innovatívak lenni. Nem kell feltétlenül komolykodnunk, de lehetnénk kicsit mélyebbek. Klassz dolog szörnyekre lövöldözni és mindig jó érzés lesz a siker, de mi lenne, ha mondjuk választás elé állítanánk a játékosokat? Adjunk nekik opciókat, hogy ha akarnak, mélyebb élményt is kaphassanak."

Cage hozzáállása nem egyedülálló az iparban, igaz, a legtöbb hasonlóan gondolkodó játékfejlesztő inkább az indie szférában igyekszik boldogulni. Érdemes egyébként megemlíteni, hogy David munkáját is sok kritika éri, nemrég maga Warren Spector emelte ki, hogy például a Heavy Rainben minden túlságosan kötött keretek között zajlik.