• A Dead Space 4 leginkább a harmadik rész egyik szakaszára emlékeztetett volna
  • Főhősünkkel egy saját kis úrhajót vezetve bolyongtunk volna a roncsok között
  • A lineáris játékmenetet pedig egy nyitottabb világra cserélték volna

A tavaly ősszel bezárt Visceral Games talán legemlékezetesebb játéksorozata a Dead Space volt, mely az elhagyatott űrhajók és űrállomások hátborzongató atmoszféráját ötvözte a csonkolásra kihegyezett harcrendszerre. A széria három részt élt meg, és a stúdió már tervezte a negyedik felvonást is, ezt azonban végül elkaszálták, most pedig a sorozat kreatív igazgatója, Ben Wanat, arról mesélt egy interjúban, mégis milyen lett volna a folytatás.

dead-space-4-01.jpg

Ahogy Wanat fogalmazott, elsősorban a harmadik rész egyik szakaszára építettek volna, egész pontosan arra a szegmensre, amikor Isaac egy halom űrhajóroncs között bolyong. Ezt a részt akarták felhasználni és továbbgondolni, hogy végül a lineáris játékmenet helyett egy nyíltabb világú alkotást tegyenek le az asztalra. A folytatásban a főhőst is tervezték lecserélni, Isaac Clarke helyére a Dead Space 3 egyik mellékszereplője, Ellie, érkezett volna.

Wanat elárulta, hogy az alapkoncepció szerint fertőzött hajók között bolyonghattunk volna a saját járgányunkkal, egyik napról a másikra élve, miközben túléléshez szükséges nyersanyagok után kutatunk a roncsok fedélzetén. Az eredeti tervekben még sokféle hajó szerepelt, melyek közül mindegyik egyedik alaprajzzal és játékmechanikákkal bírt volna. Külön érdekesség, hogy ezek az elemek már a Dead Space 3-ban is jelen voltak kezdetben, azonban Wanat szerint ezeket végül nem használták, amit azóta is bán.