• Új pályatervező alkalmazás érkezett a Doom-hoz
  • Mely a Roomba porszívó robotok mozgásából készít pályákat
  • Az alkalmazást eddig egyedül a Roomba 980-as modellen próbálták, azon biztos működik

A Doom kapcsán valahogy mindig felmerül valami izgalmas, egyszerre kreatív és elborult mod, ami miatt az ember újra és újra rácsodálkozhat erre a klasszikusra, illetve a körülötte kialakult modderréteg találékonyságára. Idén ősszel például a Doom 2 kapta meg a battle royale játékmódját, most pedig az 1993-as klasszikushoz érkezett egy kifejezetten érdekes pályatervező.

A Doomba, ahogy a neve is mutatja, két olyan dolgot keresztez, amiknek jobb helyeken semmi közük egymáshoz: a Doomot, és a Roomba névre keresztelt porszívó robotot. Ez utóbbi lényegében egy korong alakú kis gépezet, mely a különféle szenzoraira támaszkodva magától bejárja és kitakarítja azt a helyiséget, amire ráeresztjük. Mostantól kezdve pedig, hála Rich Whitehouse-nak, akár Doom pályákat is előállíthatunk a segítségével.

doomba-01.jpg

Ahhoz, hogy ezt megtehessük, először telepítenünk kell Whitehouse szoftverét, a Noesis-t, aztán pedig átmásolnunk a Doomba scriptjét. Ezután már csak a Roomba IP-jét és azonosítóit kell megadnunk, és már készülhet is a térkép a porszívó robot mozgása alapján. Némi üröm lehet az örömben, hogy eddig csak a Roomba 980-asról tudni biztosan, hogy kompatibilis a programmal, más modellek esetén lehet, hogy problémák merülnek majd fel a pályakészítés közben.