Az Xbox One sajtókonferenciáján láthattuk mozgás közben először a Remedy friss játékát, a Quantum Breaket. A játék központi szereplője egy nem teljesen átlagos ember, aki egy balul elsült tudományos kísérlet túlélője. A kísérlet megbolygatta a természet rendjét, azt okozva, hogy az idő többek között megáll vagy éppen visszafele mozog -- a feladatunk az, hogy utánajárjunk, mi is történt pontosan. A szokatlan nyomozáshoz több szálon keresztül kapcsolódik majd az élőszereplős sorozat, ami a játékélményünk függvényében igazítja a történetet, de hogy hogyan, azt még ne kérdezzétek.

Mivel ezúttal nem volt Call of Duty, a DICE és a Battlefield 4 lépett színre, s bár nem nagyon akart elindulni a prezentáció (nagy blama volt, hogy lefagyott a szoftver, amit egy darabig döbbenettel nézett mindenki), azért mégis csak kaptunk matériát, amitől tátva maradhatott a szánk. A svédek pár perc, 60 fps mellett futó játékmentet mutattak. Megtudtuk továbbá azt is, hogy a játék első letölthető tartalma először az Xbox One-ra fog megjelenni.

Maradva az akciónál és a lövöldözésénél, az Insomniac Games bejelentette első Xbox One-exkluzív játékát. A címe Sunset Overdrive, és egy rajzfilmszerű stílust képviselő játékkal állunk szemben, amiből ugyan játékmenetet még nem láthattunk, de az már tudjuk, hogy gyors, folyton változó élményre lehet számítani, amit a közösség formál.

A másik érdekes új játék a Project Spark, ami egy újszerű, bár nem teljesen a hardcore rétegnek célzott élményt kínál. Játékosokként a teljes játékvilágot a kényünkre-kedvünkre módosíthatjuk, s ezt részben a SmartGlass, részben pedig a Kinect teszi lehetővé: ezek együttműködve szabad utat adnak a kreativitásunknak, bármit is akarjunk csinálni.

Apropó SmartGlass: a kisegítő, táblagépeken futó alkalmazás már szinte mindenre jó. Példaképpen láthattuk, hogyan követi azt, ahogyan haladunk a játékban, illetve megtudtuk, hogy ezzel játék közben multiplayer meccseket állíthatunk fel, s összevethetjük másokkal a statisztikánkat. Mindez egyetlen gombnyomásra van tőlünk -- akárcsak az a lehetőség, hogy a meccseinket közvetítsük. Igen, a Microsoft is támogatja a játékunk közvetítését, s még mielőtt azt mondanátok, hogy ezzel a Sonyt koppintották, halkan megsúgom, hogy nem a PlayStation 4-gyel találták fel a spanyolviaszt.

Senki sem lepődött meg, de jó volt látni a színpadon a The Witcher 3: Wild Huntot, ami most már teljesen biztosan meg fog jelenni a konzolra -- ehhez a hírhez egy videó is dukált, aminek az a pikantériája, hogy a játék motorjával készült, s így végre mozgás közben is láthattuk a várva várt folytatást.

A show végéhez érve megtudtuk, hogy jön a Panzer Dragoon szellemi folytatása, a Crimson Dragon, aztán egy név nélküli, de természetesen Xbox One-exkluzív játékon dolgozik a Black Tusk Studios, mely a rövid kedvcsináló alapján ugyan izgalmasnak tűnik, de ameddig többet meg nem tudunk, nagyon izgatottak nem lehetünk. Ugyanez a helyzet a független Capy (Superbrothers: Sword & Sworcery) által jegyzett Below című alkotással is. 

Természetesen nem lett volna igazi Xbox sajtókonferencia, ha nincs Halo. Ez elválaszthatatlan kelléke minden ilyen bemutatónak, s noha a napokban már lelepleztek egy új tagot a franchise-ban, kellett egy igazi húzónév. Ez a next-gen, furcsamód számozás nélküli Halo, mely továbbgördíti Master Chief kalandjait, aki a kedvcsináló tanulsága szerint eléggé megviselt állapotban van a Halo 4 eseményeit követően -- ez mondjuk nem is csoda... 

A show utolsó bemutatója a Respawn Entertainment bemutatkozó játéka volt. A címet már tudjuk, Titanfall, s nagyjából azzal is tisztában voltunk már egy ideje, hogy óriási lépegetők lesznek az egyébként javarészt hagyományos lövöldözés fontos elemei, de végre mozgás közben is láthattuk a tavasszal esedékes drágaságot. Ez is Xbox One-exkluzív.

A rossz hír

Őszintén szólva a Microsoft, ha nem is teljes mértékben, de jóvátette a konzol első bemutatóját, egy olyan, kifejezetten erős felhozatalt mutatva be, ami láttán már senki sem gondolhatja azt, hogy csak a tévére meg a multimédiára koncentrálnak. Van azonban egy nagyobb probléma, s ez nem más, mint a konzol ára. Az előzetes becslések úgy szóltak, hogy az Xbox One drágább lesz mint 400 dollár, ami amolyan lélektani határnak felel meg sok vásárló szemében -- 400 dollár sok pénz, főleg a negatívumok hallatán, de azt hiszem, a következő bekezdés után sokan azt kívánják, hogy bárcsak 400 dollár lenne a gép.

A Microsoft közölte: az Xbox One 500 dolláros (Európában 500 eurós) árcédulával kerül a boltokba, mégpedig idén novemberben. Aki tehát erre nevez be, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia, bár teljes mértékben még nem tudjuk megmondani, mennyire jó vagy éppen rossz ez az árazás, ugyanis ehhez tudnunk kellene a PlayStation 4 árát is. Mindenesetre rizikós döntés ennyiért kínálni a konzolt. Ti mit gondoltok?

1 2