A Square Enix sajtókonferenciájától joggal várhattuk, hogy mutasson valamit az olyan várt címekből, mint a Rise of the Tomb Raider, a Just Cause 3, a Hitman vagy a Deus Ex: Mankind Divided. Nos, ez hellyel-közzel bejött, volt néhány játékmenetet prezentáló videó, bepillantottuk a kulisszák mögé, és jött pár kisebb bejelentés is. Na persze, a végén azért ott volt az a kis hiányérzet, és nem csak azért, mert több előadó mellett horkolni kezdett a tej. 

Lendületből a Just Cause 3-mal nyitottunk, ami megadta a kezdőlendületet. A Square amerikai és európai részlegének elnöke, Phill Rogers beszélt kicsit a játékról, csak úgy alapozónak, majd jött Roland Lesterlin, a Just Cause 3 direktora, aki már érdemben is hozzáadott valamit az eddigiekhez. Beszélt a játék nyílt világáról és akciókról, hogy milyen frankóvá teszik ezeket az új generációs konzolok. Emellett megemlítette, hogy feljavították az ejtőernyőzést, a csákányozást, meg beleszuszakoltak egy rahedli új elemet. A december 1-jén érkező játékból további részleteket tudhattok meg a kapcsolódó hírben.

Ezután jött Szaito Joszuke producer, aki a Platinum Games új játékát, a PS4-exkluzív NieR-t jelentette be. A trailer alapján rengeteg neves fejlesztő vesz részt a munkába, kettőt meg is hívtak. Tarol Joko direktor valami idétlen jelmezben tűnt fel. Hozzá képest a golyós számológép az információk könyvtára, mert mondandója lényege ez volt: itt vagyok, mert mérgesek lettek volna rám, ha nem jövök el. Inaba Atszusi sem volt közlékenyebb, de nagyon jól tudott beszélni a semmiről. Persze ez nem csoda, ahogy azt többször is elmondták, a fejlesztés még nagyon-nagyon az elején jár.

Eljött a Rise of the Tomb Raider ideje, de sajnos első körben csak a Microsoft sajtókonferenciáján már látott képsorokat vetítették le. Aztán begyütt Brian Horton game direktor, és olyan lelkesen, mintha a játék lenne a hóna alatt bemutatott egy… videót, amiből megtudhattuk, hogy s mily módon faragták Larát egy igazi kalandorrá. Faja! Az E3-on az ember pont erre vágyik, fejlesztői videókra. Mindegy, ez legalább érdekes volt. Lara figuráját például oly részletesen megalkották, hogy még az előző részben szerzett sebhelyek is megvannak. Emellett még megtudtuk Mr. Hortontól, hogy ezúttal is fontos szerepet kap az ellenséges környezet, a craftolás, és újdonságként a sírhelyek. 

Patrick Naud a Square Montreal stúdiófőnöke következett, aki a mobil játékokról beszélt kicsit. Megemlítette Hitman Go és a Hitman Sniper című játékokat, majd elénk tárt egy videót, ami a Lara Croft Go nevű programot hivatott bemutatni. Körökre osztott élmény, kihívásokkal teli játékmenet telefonra és tabletre – szólt a mantra.

Ezután érkezett a színpadra Hashimoto Sindzsi, a Kingdom Hearts producere. Sajnos nem zummolt rá a kamera a nézőkre, pedig kíváncsi lettem volna a képükre, mert Hashimoto japánul adta elő mondandóját, a tolmács viszont erre a rövid időre némasági fogadalmat tett. Szóval csak sejthetjük, hogy a Final Fantasy VII remake videóját akarta bejelenteni. Az i-re a pontot az tette fel, hogy ugyanazt a trailert vetítették le, amit már a Sony konferenciáján is láthattunk.

Hashimoto többet a Final Fantasy VII remake-ről nem szólt, ez már csak azért is biztos, mert valaki felkeltette a tolmácsot. Így megtudtuk, hogy az eredeti FF7 jön iOS-re is, majd jött az, amire a közönség soraiban a bekiabálások alapján sokan vártak: Kingdom Hearts Unchained Key videója.

Szinte hallani lehetett az állak koppanását, mert valójában a kutya sem várt erre, ez leszűrhető volt a mérsékelt tapsból és a szinte hallható csalódottságból. Szerencsére Hashimotót nem lincselték meg spontán a népek, mert hamar prezentálta azt, amire tényleg vártak: a Kingdom Hearts 3-at, ami PS4-re és Xbox One-ra jön ki.

A közönség üdvrivalgása és „köszi” bekiabálásai közepette tettünk egy kis kitérőt a PS4-re és PS Vitára érkező World of Final Fantasy felé, aminek trailere szintén a Sony konferenciáról emigrált ide, és ami Csibo Hiroki direktor szerint egy, az eddigi Final Fantasy-któl független univerzumot mutat be.

Ezután végre jött valami, amire nem csak érdemes volt odafigyelni, de meg is érte. Christian Elverdam direktor vezette fel a nyílt világú, nevesített NPC-kkel teli, december 8-án érkező Hitmant, amiről további információért érdemes ellátogatnotok a kapcsolódó hírhez.

Eztán Kobajasi Suchi bemutatta a Star Oceant, egy régi vágású, 2016-ban érkező RPG-t.

Közeledve a záráshoz jött az, amire valószínűleg a fél világ vágyott. Színpadra lépett David Anfossi és Mary DeMarle Eidos Montréaltól és némi felvezető után – amiből például kiderült, hogy új motort kapott a játék – jött a Deaus Ex: Mankind Divided első gameplay-videója. A program amúgy 2016 elején jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, és ha további részletekre is kíváncsiak vagytok, akkor olvassátok el a kapcsolódó hírt.

Végezetül megérkezett Matsuda Josuke elnök, akit én speciel előre megfontolt halálra untatásért arra ítélnék, hogy egy hétig nézze saját előadását, de legalább megtudtuk tőle, hogy a Square Enix dolgozik egy új RPG-n, amit a vadonatúj és fantáziadús nevű Tokyo RPG Factori készít. Hogy mi ez? Nos, passz, azt már nem árulta el, mutatott pár képet. Emellett bejelentette a nyáron érkező Final Fantasy Portal Apot. 

Zárásképpen az előadók felsorakoztak a színpadon, ezzel véget vetve a Square Enix E3 2015-ön rendezett sajtókonferenciájának. Az biztos, hogy nem ez volt a legizgalmasabb része a show-nak, sőt, a Rise of the Tomb Raiderről prezentáltak kifejezetten csalódáskeltőek voltak. Viszont a Just Cause-rók, a Hitmanről és a Deus Ex: Mankind Dividedről legalább megtudtunk egyet s mást.