Hiába röpködtek a 9 és 10 pontos értékelések a Dragon Age: The Veilguardra, nagyjából minden rajongó méretes csalódásként élte meg a BioWare legutóbbi szerepjátékát (bár inkább akció-RPG-nek mondanám), ami minden téren elmaradt a széria korábbi epizódjaitól, különös tekintettel a forgatókönyvre és a dialógusokra. Ez a csalódottság végül az eladásokon is megmutatkozott, így lényegében a soron következő Mass Effect a stúdió utolsó esélye arra, hogy megfordítsa a szerencséjét. Számos szóbeszéd kering annak kapcsán, hogy mi vezetett az alkotás nem túl acélos minőségéhez, a Bloombergnél tevékenykedő Jason Schreier pedig az új jelentésében rámutatott (via Insider Gaming), hogy leginkább az EA vezetőségének „köszönhetjük” 2024 legnagyobb videójátékos csalódását.
A cikkben foglaltak szerint az egykor a csúcson lévő stúdió eredetileg hagyományos szerepjátékként képzelte el a Dragon Age: Inquisition folytatását, ám a kiadó vezetősége úgy döntött, hogy inkább egy többjátékos élményekre fókuszáló live service címmel kellene bővíteni a franchise univerzumát. Ez volt az a pont, amikor a program kreatívigazgatója, Mike Laidlaw elbúcsúzott a cégtől (értelemszerűen nem tetszett neki az új koncepció), a helyére lépő Matt Goldman pedig el is kezdett ügyködni a multiplayer központú Dragon Age-en.
Több évnyi munkát követően aztán mégis úgy döntött az Electronic Arts, hogy inkább egy single player alkotást kellene a piacra dobni, a fejlesztést azonban nem kezdték elölről, pusztán csak megváltoztatták az opusz szerkezetét, valamint átírták a sztorit. Talán még ennél is nagyobb hátrányt jelentett, hogy a stúdió mindössze másfél évet kapott a csodatételre, ami jelentősen korlátozta a lehetőségeket történetmesélés és világalkotás terén – ez ugyebár meg is látszik a végeredményen. Szintén gondot jelentett, hogy az akkori tesztelők kissé komolytalannak gondolták a párbeszédek hangvételét, így azokat is teljesen át kellett írniuk a szakiknak – más kérdés, hogy szerintem így is olyanok a beszélgetések, mintha kisiskolásoknak szánták volna őket. Schreier rámutatott, hogy továbbra is rendkívül bizonytalan a BioWare jövője, mivel csupán néhány tucat ember dolgozik az új Mass Effecten (mondjuk a Clair Obscur: Expedition 33 bebizonyította, hogy néha ennyi alkalmazott is bőven elég), ami tényleg az utolsó dobása a brigádnak, szóval imádkozzunk, hogy Michael Gamble és csapata ütős címmel álljon elő.
A borítóképek forrása: BioWare/EA