Talán mindannyian egyetértünk abban, hogy a Bethesda rendkívül tartalmas szerepjátékokat szokott letenni az asztalra, melyeket a sokrétű karakterfejlesztés és a modtámogatás miatt szinte akárhányszor elővehetünk egy körre. A 2006-ban megjelent The Elder Scrolls 4: Oblivion esetében sincs ez másként, amibe a felfedező kedvű kalandorok akár 100-150 órát is belepakolhattak egyetlen végigjátszás alatt, és ami a Virtuos csapatának köszönhetően már modern köntösben is elérhető a rajongók számára. 

A fű alatt érkezett (már ha a temérdek pletykát nem számoljuk) Oblivion Remastered azért tekinthető valódi nosztalgiabombának, mert bár az Unreal Engine 5-nek köszönhetően sosem voltak még ilyen szépek Cyrodiil idilli tájai (a konzolos teljesítmény már sajnos más lapra tartozik), a gyönyörű, bár színeket tekintve kissé fakó motorháztető alatt ugyanaz a játék lapul, így tennivalók és mechanikák terén sem történtek kardinális változtatások. Hogy ez jó vagy rossz dolog, az teljesen egyénfüggő, ám van egy olyan területe az RPG-nek, amibe egyes felhasználók szerint jobban is belenyúlhattak volna a fejlesztők.

A TheGamer hívta fel a figyelmet arra, hogy az Oblivion Remastered subredditjén több olyan poszt és hozzászólás is született mostanság az endgame tartalmakkal kapcsolatban, melyek szerzői keveslik a programban található tennivalók számát. A felhasználók zöme leginkább azon búslakodik, hogy a kazamaták kipucolása és a házak megvásárlása/berendezése után egyszerűen nem tudnak mit kezdeni a felgyülemlett vagyonnal, ergo hiába a hatalmas világ, felüti a fejét az unalom.

Abból a szempontból ugyan érthető a csalódottság, hogy a Bethesda újabb játékaiban (például a Fallout 4-ben és a Starfield-ben) olyan extrákkal igyekeztek a készítők kihúzni a játékidőt, mint például az építkezés és a legendás fegyverek, felszerelések vadászata, ám nem szabad elfelejteni, hogy 2006-ban még a kanyarban sem volt a live service őrület, így érthető, hogy egyszer csak elfogynak az érdemi tartalmak. Én a magam részéről úgy vélem, hogy inkább legyen véges a kidolgozott küldetések száma, mintsem olyan alibi missziókkal legyen elnyújtva a végjáték, mint amilyenekkel a Skyrim-ben is találkozhattunk. Ti örülnétek, ha az Oblivion Remastered-ben is lennének véletlenszerűen generált feladatok, események?

A borítóképek forrása: Steam