Újabb látványos RTS van készülőben, ezúttal a Stellar Impacttel is előrukkoló Tindalos Interactive gondozásában. Az Etherium elvileg mindent magába foglal, amit szeretünk a stílusban: látványos csatákat, háromféle, teljesen különbözőképpen működő frakciót, kidolgozott multiplayert, és hét planétán átívelő szólista kampányt, mely teljes egészében a játékos döntései szerint alakul, nincs igazi forgatókönyve, ami korátozná a sztori alakulását.

A történet alapjai persze adottak: a távoli jövőben járunk, az emberiség fejlettségi szintje roppant magas, ugyanakkor az energiaigény is nőttön nő, így egyre nagyobb szükség van az Etheriumnak nevezett energiaforrásra, amit természetesen mindhárom vezető hatalom, a The Consortium, a Council és a Galaad is magáénak szeretne tudni.

A játékmenet a kampány során elvileg szabad lesz, azaz minden lépésünk dinamikus következményekkel jár -- hogy ezt hogyan kell elképzelni, kérdéses, az is lehet, hogy az Etherium egyjátékos módja nem lesz több egy gigantikus skirmish meccsnél, ami hét bolygón és több tíz órán keresztül húzódik majd. Érdekesen hangzik továbbá a dinamikus időjárás rendszere, ami nagyban befolyásolja egységeink viselkedését és a stratégiánkat, például egy hirtelen jött fagynak hála átjuthatunk a korábban akadályként elénk terülő folyó jegén. És ha már egységek: lesz itt minden, szárazföldi-, vízi- és légi hadviselés, fejlesztési fák, egyéni képességek, fejlődés.

Az Etherium 2014 tavaszán készül megjelenni PC-re és kifejezetten ígéretes játéknak tűnik. Kicsit olyan, mint a békebeli 90-es évek RTS-ei: nem úgy néz ki, hogy sok újdonságot hoz, de mégis várja az ember, hogy játszhasson vele.