A Dene Carterrel készített interjúból többek között az is kiderült, hogy több mint 50 órányi hanganyagot vettek fel csak az NPC-knek. A nem játszható karaktereket meg lehet ölni ugyan, de a játék nem mindig engedi ezt, mégpedig azért, hogy megóvjon attól, hogy lemaradjuk a legfontosabb eseményekről. Ha pedig mégis úgy döntünk, hogy megöljük valamelyik ilyen figurát, akkor az összes vele kapcsolatos jövőbeli küldetés elvész.
Egy NPC sem ad tipikusan gonosz vagy jó küldetéseket, minden rajtunk múlik, hogy miként oldjuk meg a ránk bízott feladatot. Egyes NPC-kkel lehet, hogy nem is találkozunk majd, mert a múltban valami olyat tettünk, amiért nem is léteznek (pl. megöltük). A karakterek aktívan viszonyulnak hozzánk, van, amelyiknek nem tetszünk az öltözködésünk miatt, egy másik meg azért kedvel minket, ami mellett kiállunk.