Manapság a mesterséges intelligencia már a mindennapjaink részét képezi és olyan okoseszközökben is visszaköszön, mint a telefonunk vagy az (okos)óránk. A Sony egy korábban nyilvánosságra került vállalati jelentésében elárulta, hogy az AI és a gépi tanulás segítségével fogják felgyorsítani a játékfejlesztést. Akkor még nem kaptunk erről bővebb információkat, később azonban előkerült két álláshirdetés. Ezekben a Sony Senior Machine Learning Engineer és egy Staff Machine Learning Engineer pozíciókat hirdet, amelyek arra utalnak, hogy a cég egy olyan AI-rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely már a játékfejlesztés során automatikusan felismeri a hibákat és a bugokat. Az AI használata nagyon ellentmondásosnak számít az olyan területeken, ahol igazi művészetre és kreativitásra van szükség. A Sony azonban ezt a technológiát az alkotók támogatására használja, nem pedig azok helyettesítésére.
A Sony legújabb, 2025-ös vállalati jelentésében elárulta, hogyan miként is használják az AI-t a játékaik és saját gyártású anime-filmek készítése során. A Sony gépi tanulási technológiát alkalmaz, hogy a feliratokat és a szájmozgásokat pontosan szinkronizálja, ahelyett, hogy ezt manuálisan kellene végeznie egy kollégának. Más szóval az AI elkészíti a feliratokat, sőt, az átvezetők vagy filmek/sorozatok esetében szájra is igazítja a hangsávokat. Ez annyira nem újdonság, hiszen a 2023-as Marvel's Spider-Man 2-nél már hangfelismerő szoftver segítségével különböző nyelveken készítettek feliratokat a mesterséges intelligencia segítségével.
Animék esetében még érdekesebb a helyzet, ezekhez ugyanis kifejlesztették az AnimeCanvas szoftvert. Ez lényegében arra jó, hogy automatizálja az olyan feladatokat, mint az automatikus színezés és a hatékony utómunkák, így a alkotók a projekt kreatív aspektusaira koncentrálhatnak – vagyis elég megrajzolniuk a karaktereket és a háttereket, a színezést és egyebeket pedig lényegében elvégzi helyettük az AI-val megtámogatott szoftver.
Borítókép forrása: Insomniac