Idén februárban egy kifejezetten sikeres hónapot zárt a Fortnite. Egyrészt 126 millió dolláros bevételével lekörözte a PUBG-t, másrészt pedig elhódította a YouTube-ot is a Minecrafttól. A Matchmaking elemző portál adatai alapján az Epic lövöldéje összesen 2.4 milliárd megtekintést szedett össze februárban, mellyel a legnézettebb játék lett az oldalon.

A képet egy kicsit azért árnyalja, ha hozzátesszük, hogy a Minecraft iránti érdeklődés is folyamatosan csökken körülbelül 2017 nyara óta, így a Fortnite erősödése mellett alighanem ez a folyamat is szerepet játszott a trónfosztásban. Azonban az Epic játéka így is egy hatalmas mérföldkövet ért el, főleg akkor, ha figyelembe vesszük, hogy a nagy rivális PUBG iránti érdeklődés már hónapok óta stagnál vagy lassan csökken a világ legnagyobb videomegosztó portálján.

Hogy ez a hihetetlen iramú előretörés pontosan hogyan történt, az az elemzők szerint is nehéz kérdés. Egyrészt felhívták rá a figyelmünket, hogy a Minecraft egy igen régi cím, amire esetleg már ráuntak az emberek, míg a Fortnite battle royale módja csak tavaly bukkant fel, másrészt pedig azzal érveltek, hogy a játék széles körben, rengeteg platformon elérhető, ráadásul ingyenes is, ami komoly előnyt biztosít neki a PUBG-vel szemben.

fortnite-youtube-statistics.jpg