Noha a No Man's Sky nem kapott saját bemutatót a Gamescom 2014 alkalmából, azért a fejlesztő Hello Games kilátogatott Kölnbe, hogy pár exkluzív interjú erejéig beszéljenek az ambiciózus űrhajósjátékról. Így esett, hogy az IGN.com stábja mikrofonvégre kapta Sean Murray társalapítót és tervezőt, aki elárulta, hogy egészen pontosan mennyire nagy a No Man’s Sky procedurálisan generált univerzuma.

Murray állítása szerint az volt a fejlesztők eredeti terve, hogy egy 32 bites szám vonatkozásában írják meg a magát legeneráló világegyetem eljárásait. Ezáltal nagyjából 5000 évnyi tartalom született volna, amit úgy kell értelmezni a No Man’s Sky esetében, hogy ha egy játékos minden bolygót meglátogat és csak egyetlen másodpercet tölt a planéták felszínén, akkor is öt évezredbe telik mindegyiket megcsodálni. Nagy? Á, még nincs vége!

A Hello Gamest ugyanis zavarta, hogy a VGX 2013-as bejelentés után játékosok már az első pár fórumkommentben gyalázták a No Man’s Sky-t, mondván, hogy a „végtelen” elég erős fogalom, még az eljárás alapú tartalomgenerálásnak is megvannak a maga technikai korlátai. Ez valóban így van, de Sean szerint nem mindegy, hogy milyen messze húzódnak azok a korlátok: hogy a Hello Games elejét vegye a gyalázkodásnak, inkább 64 bitesre cserélte azt az ominózus, 32 bites számot. Az eredmény egy olyan virtuális univerzum, amit Murray szerint 5 milliárd évbe telne bebarangolni, még úgy is, ha a fenti metódussal élünk, azaz a játék bolygóit csak egy másodpercre vesszük szemügyre. Az IGN.com stábja szemléletes példát állított fel mindehhez: a Földet is melegen tartó Nap a tudomány jelen állása szerint még 4,6 milliárd évig fuzionál, majd szépen elpusztul, tehát a No Man’s Sky-t még egy halhatatlan embernek sem lenne esélye teljesen végigjátszani. Na, be lehet már zárni az internetet?

A No Man’s Sky-ban a játékos egy olyan űrhajóst irányít, akinek nincs konkrét célja vagy küldetése, hanem magára utalva fedezi fel az űrt és annak minden rejtélyét. A világ egy MMOG-hez hasonlít, azaz szervereken tárolják és sok-sok játékos népesíti be, akik kereskedhetnek, harcolhatnak, barátkozhatnak egymással, megkötések nélkül. A No Man’s Sky PS4-re és PC-re jelenik meg 2015 folyamán. Alant az E3 2014-ről származó legfrissebb trailer látható.