Emlékeztek még arra, amikor a Gearbox Software feje, Randy Pitchford egy közel ötperces standupot levágott arról, hogy milyen felszabadító, könnyű, gondtalan és úgy általában csúcsszuper dolog Nintendo Switch 2-re Borderlands 4-et fejleszteni? Ha nem, akkor máris mellékeljük a szóban forgó videót, ami most kissé hitelét vesztette, miután a Gearbox bejelentette: mégsem készül el a PC-s, Xbox Series X/S-es és PS5-ös változattal egyidőben a Borderlands 4 Nintendo Switch 2-re szabott kiadása. Egyszerűen több időre van szükség a handheldként és otthoni konzolként is funkcionáló, egyedi hardveres tulajdonságokkal felvértezett konzol kiadására. Hasonlóan járt anno a Borderlands 3 Switch 1-es kiadása is, bár a Borderlands 4 esetében úgy fest, nem lesz ekkora a csúszás.

Természetesen egyáltalán nem biztos, hogy a Nintendo Switch 2 hardverének a nehézségei miatt kellett leválasztani a Switch 2-es portot a megjelenési ütemtervről. A Borderlands 4 fejlesztése már a Borderlands 3 kiadásakor megkezdődött, ekkor pedig még látótávban sem volt a Nintendo új konzolja. Valószínűleg a Gearbox is csak az utóbbi egy év környékén kapta meg a Switch 2 devkitjét, vagyis jóval kevesebb idejük lehetett felkészülni a Switch 2-es kiadásra, mint a PC-s vagy a nagykonzolos változatokra. Emiatt tehát kár lenne okolni a fejlesztőket, ráadásul a 2025-ös megjelenést így is tartják (a jelen ígéretek szerint), az viszont egészen biztos, hogy Randy Pitchford túlzottan lelkes nagyotmondása nem most csap vissza először az utóbbi hetekben.

Borítókép forrása: Gearbox Software, Steam