• Előkerült egy kép a korai Gravity Gunról
  • Ami a Half-Life 2 gravitációt manipuláló fegyvere
  • Már 1999-ben eljátszottak az eszköz gondolatával

Sok minden miatt tekinthető forradalminak a 2004-ben megjelent Half-Life 2, ami a mai napig az egyik legjobb FPS. A legnagyobb mérföldkövet a fizika szimulálásával érte el a játék, melynek megvalósítása még évekig sztenderdnek számított, demonstrálására pedig a Valve kifejlesztett egy eszközt is. Ez volt a Gravity Gun, a program talán legegyedibb fegyvere – már a pajszer után persze. Most pedig előkerült egy kép, ami alátámasztja, hogy a csapat már 1999-ben, tehát közvetlenül az első rész után eljátszott egy gravitíciót manipuláló eszköz gondolatával, akkor még a GoldSrc motort használva. 

A poszt alatt egy Soliera nevű felhasználó megjegyezte, hogy a Half-Life 2 fejlesztése közvetlenül az első rész után vette kezdetét, de a procedúra számos nehézségbe ütközött, így 2002-2003 körül kukáztak lényegében mindent, a ma ismert játék tényleges elkészítése tehát körülbelül egy évet vett igénybe. A fejlesztők valamikor 2001-ben implementálták a Havok fizikai motort, és létrehoztak egy ma már híres minijátékot, a Zombie Basketballt, amelyben egy fizikát manipuláló eszközzel zombikat kellett átdobálni egy karikán. Ebből az eszközből lett később a Gravity Gun, a Valve azonban úgy tűnik, hogy már 1999-ben kísérletezett a fegyverrel.