• Júniustól várhatóan már nyereséget fog termelni a PS5
  • A Sony eddig veszteséggel árulta a hardvert

A videójáték-iparban teljesen megszokott, hogy egy generáció kezdetén a gyártók veszteséggel árulják gépeiket, hogy ezzel tartsák alacsonyan az árakat (egyedül a Nintendóra nem jellemző ez), így aztán nem meglepő, hogy a PS5 is a gyártási költségnél alacsonyabb árcédulával került a piacra. Úgy tűnik azonban, hogy hamar megfordulhat a helyzet, a Sony befektetőknek tartott beszámolójából ugyanis kiderült, hogy júniusra várhatóan már az átlagos nagykereskedelmi ár alá fog csökkenni a bekerülési költség.

Fontos, hogy ez a 499 dolláros/eurós Standard Editionre vonatkozik, a 399 dolláros/eurós Digital Edition esetében vélhetően nagyobb a különbség az előállítási költség és a bevétel között.

Mondani sem kell, ez jelentős fordulópont, ugyanakkor kevésbé hangsúlyos, mint a korábbi generációkban. Erre világít rá az egyik grafikon is, amely azt mutatja, hogy amíg a 2013-as üzleti évben a videójátékos részleg bevételeinek 48 százaléka származott a konzoleladásokból, addig most már 80-20 az eloszlás a játékok, a szolgáltatások és a perifériák javára.