Ahogy arról kedden már beszámoltunk, stratégiai megállapodást kötött egymással a Magyar E-sport Szövetség és a Szerencsejáték Zrt., melynek célja a hazai e-sport támogatása. Ennek kapcsán nyilatkozott a HUNESZ elnöke, Biró Balázs, aki elmondta, örömükre szolgál, hogy elindulhatott ez a partnerség.

igy-nyilatkozott-a-hunesz-elnoke-a-szernecsejatek-zrt-vel-kotott-strategiai-egyuttmukodesrol.jpg

Hogy értékeli a startégia együttműködés megindulását a Magyar E-sport Szövetség?

"Nagy örömünkre szolgál a Szerencsejáték Zrt.vel való partnerség. Mert egyben validálja működésünket és az ügyünknek társadalmi szinten is hangsúlyt ad, másrészt jól bemutatja az e-sport piac és ökoszisztéma működését, mert a kooperáció egyaránt szolgál üzleti célokat valamint társadalmi és közösségi értékeket is közvetít, úgy mint az edukáció a tudatos és felelős játékról."

A legnépszerűbb fogadható e-sportjátékok között a sportszimulációk sorakoznak fel az első három helyen. Véleménye szerint mi lehet ennek a népszerűségnek az oka?

"A sportfogadást ismerő közönség számára szerintem könnyebben értelmezhető, befogadható a sport szimulációs vonal, hisz azok valós sportok digitális változatai. Úgy vélem ezért is fontos, hogy a hagyományos e-sport vonalról a videójáték közül érkező versenyekről közérthető tartalmak jelenjenek meg. Ez utóbbi célt szolgálja a tematikus e-sport oldal a TippmixPro felületén."

A Magyar E-sport Szövetség és a Szerencsejáték Zrt. közötti stratégiai megállapodás komoly előrelépés az egész magyar e-sportnak. Milyen területekre terjed ki jelenleg az együttműködés és milyen terveken dolgozik együtt a két szervezet?

"Az együttműködés két fő területen indul meg: az egyik terület a "Sport manipuláció megelőzésére irányuló program a tiszta játékért". Ez alatt a versenybírók felkészítését (képzési és minősítési rendszer), szigorúbb szabály környezet kialakítását kell érteni, ennek hangsúlyos része a Szerencsejáték Zrt. által támogatott versenyek (TippmixPro CS:GO Masters, TippmixPro Magyar E-sport Fesztivál CS:GO versenye) biztonságos infrastruktúrájának kialakítása (anticheat megoldások, biztonságos szerverkörnyezet és adatkapcsolat). A másik az edukáció területe, amely a felelős e-sporttal, e-sport fogadással kapcsolatos széleskörű edukáció mellett az e-sportban résztvevő szereplők  (csapatok, játékosok, szervezetek, szervezők) számára induló E-sport Tudásbázis címen futó online kurzusokat, workshopokat és egymás szakmai rendezvényein való megjelenést takarja."