• Remekül sikerültek a Helldivers 2 karakteranimációi
  • Különös tekintettel a ragdoll effektekre
  • Több fejlesztő is elismerően nyilatkozott az Arrowhead munkájáról
  • A Naughty Dog vezető dizájnere egyenesen díjjal jutalmazná a fejlesztőket

Talán maga a Sony sem gondolta volna, de bizony a február 8-án debütált Helldivers 2 lett a cég legjobban startoló játéka Steamen – megelőzve ezzel a korábbi csúcstartót, a God of Wart. Az Arrowhead Game Studios kooperatív húsdarálója nem kevesebb mint 81 840 érdeklődőt vonzott ugyanis a csúcsidőben, emellett pedig értékelések terén is jól teljesít a kizárólag PC-re és PlayStation elérhető TPS – a Valve platformján a "Többnyire pozitív" plecsni virít az adatlapon, Metacritic-en pedig 82 ponton áll a PS5-ös változat (a PC-s pedig 77 ponton). Ami rögtön feltűnhet az előzeteseket látva, az maga a látvány, hiszen bitang jól fest a Helldivers 2, ráadásul az animációk terén sem nagyon érheti szó a ház elejét, amit a KindaFunny alapítója, Greg Miller által megosztott rövid klip is bizonyít. 

A mindössze néhány másodperces részletben azt láthatjuk, hogy a földet érő főhőst szinte az érkezés pillanatában "arrébb tessékeli" egy méretes ízeltlábú, aki ezután a valóságnak megfelelően repül, ütközik, bukfencezik, majd áll fel. Mindeközben ráadásul egyszer sem lóg át a köpeny (vagy bármely testrész) a különböző textúrákon, ez a bravúr pedig a Naughty Dog vezető dizájnerének, Michael Barclay-nek is feltűnt, aki a következő szöveggel osztotta újra a fent mellékelt videót: "Több embernek kellene beszélnie a Helldivers 2 animációiról. Nézzétek meg a ragdollt, az átlógások hiányát, a ruházatot, vagy épp a földről történő felkelést. Díjat érdemelnek a fejlesztők." Nem ő volt egyébként az egyetlen olyan szakmabeli, aki dicsérte a fejlesztők munkáját, a People Can Fly csapatában szorgoskodó Jamie Smith például szintén a ragdoll effektek előtt emelte meg a kalapját, de az Infinity Ward berkeibe tartozó Steve Holmes is elismerően nyilatkozott a látottakról.