• A kiadók nem igazán szeretik az Xbox Game Pass-t
  • Legalábbis a PlayStation vezetője, Jim Ryan szerint
  • Aki a Microsoft és az FTC között zajló per miatt tett vallomást
  • Úgy véli, hogy a cégek értékrombolónak tartják a szolgáltatást

Sokadik fejezetéhez érkezett a Microsoft és a Szövetségi Kereskedelmi bizottság (FTC) közötti pereskedés, melynek tétje a szórakoztatóipar eddigi legnagyobb léptékű felvásárlása. Az Activision Blizzard ugyanis felettébb komoly ütőkártya lenne a techóriás kezében, amivel könnyedén bebetonozhatná magát a piacon – talán túlságosan is, éppen ezért vannak olyan versenyhivatalok, amik nem igazán szeretnék, ha megvalósulna az akvizíció. Az ügy során már számos információ napvilágot látott a cég terveivel kapcsolatban, nemrégiben pedig a PlayStation feje, az üzletet úton-útfélen kritizáló Jim Ryan is megszólalt az ügyben – persze nem azért, hogy szép szavakkal illesse a Microsoftot vagy a rivális konzolt.

A CEO ugyanis azt állította az előre rögzített tanúvallomásában, hogy a kiadók nem kifejezetten rajonganak az Xbox Game Pass-ért, sőt. "Az összes kiadóval beszéltem, és egyöntetűen azt állítják, hogy nem tetszik nekik a Game Pass, mert nemes egyszerűséggel értékromboló." – mondta Ryan. Korábban egyébként arról is beszélt, hogy szerinte a Microsoft lényegében égeti a pénzt ezzel a szolgáltatással, míg az Xbox vezetője, Phil Spencer még azt nyilatkozta az Axios-nak tavaly decemberben, hogy egy teljes mértékben fenntartható rendszerről van szó. A "minden kiadó" alatt Ryan vélhetően a nagy cégeket értette, mivel az Xbox Wire bejegyzéséből kiderült, hogy az Xbox Games Showcase során bemutatott, első nap a szolgáltatásba kerülő alkotások mind olyan stúdiótól származnak, amik egyszer már éltek a szolgáltatás kínálta lehetőségekkel. Ebből adódóan tehát elégedettek voltak az eredménnyel, de az igazából eddig is köztudott volt, hogy indie berkekben nagyon népszerű ez az üzleti modell. Ettől függetlenül még maga a Microsoft is elismerte az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóságának (CMA) előzetes jelentésében, hogy az előfizetéses szolgáltatás az eladások jelentős csökkenéséhez vezetett, tehát nem igazán éri meg már első napon elérhetővé tenni a belsős fejlesztésű játékokat. Éppen ezért a Sony jelezte is pár napja, hogy a PlayStation Plus Extra és Premium esetében nem fognak változtatni a jól bevált stratégián, és a first party címek továbbra is csak jelentős késéssel landolnak majd a könyvtárban.