A piackutatással, azon belül is a videojáték-piac elemzésével foglalkozó DFC Intelligence a legfrissebb elemzések alapján jelentette ki, hogy világviszonylatban tavaly a PC-s játékok bizony legyűrték a konzolos játékokat: több fogy belőlük, mint testvéreikből. 

David Cole, a DFC Intelligence főnöke szerint ennek leginkább két oka van. Az első, hogy a PC az elmúlt évekkel ellentétben manapság szinte követelmény a háztartásokban, míg a konzolok inkább luxuscikknek számítanak. Szóval garantált, hogy a konzoltulajdonosoknak személyi számítógépük is van, és bizony a hardcore játékosok mindkét platformmal játszanak. A PC-knek tehát nagyobb lett a közönsége.

A másik ok pedig a MOBA-játékok térnyerése. A DotA 2 és a League of Legends uralják a PC-s piacot, jóval többet játszanak ezekkel a programokkal az emberek, mint bármi mással. Hasonló a helyzet a free to play játékokkal is, ezek szintén nagy népszerűségnek örvendenek. Míg tavaly alig akadt olyan új cím, ami megingathatta volna a MOBA sikerét a PC-n, az idei első adatok szerint a DayZ, a Rust és a Hearthstone már a sarkukban vannak.

Cole a jövőt nézve optimista. Mivel 2012-ben és 2013-ban ugyanannyi időt töltöttek el a felhasználók PC-s játékokkal, ez szerinte azt eredményezi, hogy egyre több AAA-kategóriás program jelenik meg erre a platformra. Emellett valószínűsíti, hogy elmosódik a határ mobil és a PC között. Erre a Hearthstone-t hozta fel példának, amely a számítógép mellett iPadra is kijött, nagy különbség nincs a két változat között, s a játékosok szívesen játszanak mindkét platformon vele.

Persze a nagy kérdés az, hogy képes lesz-e a PC eme előnyét megőrizni. Mert ugye tavaly zajlott le a konzolgeneráció-váltás, ami általában megingatja a konzolpiacot, ám a váltás okozta hullámok lecsengése utána szépen újra erőre kapnak e platformok.

pc-vs-console.jpg