A Doom gépigénye eddig sem volt horribilis, simán elfutkározik mai viszonylatban átlagos gépeken, miközben a látványa nem igazán szenved csorbát alacsonyabb beállítások mellett sem. Mostantól pedig még jobb lesz a helyzet, hiszen a legutóbbi frissítéssel a Doom már támogatja a Vulkan API-t.

A Vulkan gyorsabban hozza létre ugyanazt a képminőséget, mint az OpenGL, amit a meghajtókból kinyert extra teljesítménnyel ér el. Emellett van benne frame flip optimalizálás, amivel megkerüli az operációs rendszer kijelző kezelőjét, és egyből a monitorra küldi az kirajzolt képkockákat. Illetve az aszinkron compute támogatás is fellelhető a Vulkanban, ami 5-10%-kal gyorsabb sebességet kínál GPU-limites helyzetekben, mivel az utófeldolgozás során létrejövő effektek párhuzamosan futnak a további grafikai számításokkal – ezt viszont jelenleg nem támogatja az Nvidia.

A frissítés telepítése után persze magunknak kell arról dönteni, hogy a jó öreg OpenGL-t vagy a Vulkant használjuk, fontos azonban tudni, hogy a 2 GB-os GeForce VGA-kon, pláne Windows 7 alatt a Vulkan nem fut megfelelően, és a GTX 690-et sem támogatja. Az ilyen konfigurációkon mindenképpen az OpenGL a javallott API.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!