Kész csoda, hogy elkészülhetett az év egyik legjobb meglepetésjátéka

Nagy áldozatok, rengeteg szerencse és a Critical Role kellett ahhoz, hogy beleszerethessünk a Dispatch-be.

Nem mindegyik szuperhős visel köpenyt és álarcot, ezt pedig az AdHoc Studio dolgozói jobban tudják, mint bárki más. A Dispatch jött, látott és hatalmasat tarolt – lényegében a Telltale fénykora óta nem kaptunk olyan remek epizodikus sztorijátékot, mint amit az első játékaként összedobott az AdHoc. A szuperhősöket koordináló call center-szimulátor alkotói persze nem amatőrök: maguk is az egykori Telltale kötelékében dolgoztak, még a nagy stúdióbezárás előtti időkben – ennek a csapatnak a tagjai hegesztették a The Wolf Among Us 2 eredeti iterációját.

Ez a balszerencse pedig úgy tűnik, a Dispatch fejlesztése során is követte a brigádot. Az AdHoc eredetileg saját finanszírozásból hozta volna tető alá a rendhagyó szuperhősös játékát, ám ez a pénzmag idejekorán elapadt. Nick Herman, a stúdió társalapítója a Bloombergnek adott interjújában árulta el, hogy milyen szorult helyzetbe került a csapat, még jóval a célvonal megközelítése előtt. Annak érdekében, hogy az AdHoc alkalmazottai zavartalanul folytathassák a munkát a játékukon, a vezetőség nem mindennapi áldozatot vállalt be: többen is lemondtak félévnyi fizetésükről, ám még ez sem volt elég ahhoz, hogy a stúdió kikecmeregjen a pénzügyi slamasztikából.

Ekkor jött azonban a második adag álarcot nem viselő szuperhős: a Critical Role csapata! Az őrülten népszerű Dungeons & Dragons-streamjeikről és az Amazonon futó animációs sorozataikról ismert brigád jónéhány tagja (Laura Bailey, Travis Willingham, Matt Mercer) már a kezdetektől aktívan részt vettek a Dispatch fejlesztésében, hiszen egytől-egyig szinkronszínészekről van szó, ám amikor a tudomásukra jutott az AdHoc helyzete, jókora mentőövet hajítottak a stúdiónak.

A Critical Role két nagy megállapodást kötött a Dispatch fejlesztőivel. Először is pénzügyi hátteret biztosítottak a szuperhősös játéknak, biztosítva azt, hogy elérkezzenek a megjelenésig, A második megállapodásukkal pedig szerződést kötöttek egy vadiúj, Critical Role-témájú videojáték fejlesztésére is, vagyis évekre bebiztosították az AdHoc Studio biztos működését. Ilyenek az igazi szuperhősök!

Borítókép forrása: AdHoc Studio