Annak ellenére, hogy a városépítő első része hatalmas sikert aratott, a Cities: Skylines 2 megjelenése nem volt egy sétagalopp. A Paradox Interactive felügyelete alatt a Colossal Order fejlesztőcsapata két évvel ezelőtt küldte piacra a játékát, nem kevés negatív visszhang közepette. Jelentős problémákkal jelent meg a nagy szimulátor, kezdve a rengeteg technikai bugtól, a csapnivaló optimalizáción át a tartalmak hiányosságáig, ráadásul a konzolos kiadást sem sikerült időben tető alá hozni. És hogy mit hozott ez a két év? Sajnos nem sok jelentős javulást. A Colossal Order toldozgatta-foltozgatta a városépítőjét, de minden hiába, a projekt nem igazán haladt előre, idejük márpedig volt a kikupálására.
Ezt nyilvánvalóan a Paradox Interactive is megelégelte. Habár sosem jó látni, amikor egy fejlesztőcsapat munka nélkül marad, a Paradoxot ebben az esetben senki nem vádolhatja azzal, hogy türelmetlenek lettek volna. Csak most érkezett el az a pont, hogy búcsút intenek a Colossal Order csapatának, ahelyett viszont, hogy a Cities: Skylines 2-t magára hagynák, egy teljesen új fejlesztőcsapatot állítanak a városépítő rendbeszedésére. A kiadó egyik belsős csapata, a finn Iceflake Studios viszi tovább mostantól a Cities: Skylines 2 munkálatait.
Habár a stúdióváltásról szóló hivatalos közlemény szerint a Paradox Interactive és a Colossal Order közös megegyezés alapján döntöttek úgy, hogy egymástól függetlenül folytatják a továbbiakban, nyilvánvalónak tűnik, hogy itt bizony egy komplett csapat kirúgásáról beszélünk. A Cities: Skylines 2 esete és az elmúlt két év tapasztalatai azonban azt bizonyítják, hogy a játék valóban nem volt jó kezekben, így van rá esély, hogy a jövő évtől jelentősebb változások érhetik a félresikerült városszimulátort.
Borítókép forrása: Paradox Interactive


