A történelem tele van olyan pillanatokkal, amikor egy-egy nagyobb cég nem ismerte fel a potenciált valamiben, vagy valakiben, és nem mert/akart befektetni, hogy aztán később totálisan megbánja ezt a döntését. Ott van pl. a The Beatles-t visszautasító Decca Records, a lemezes, Play Station nevű kiegészítőt visszautasító Nintendo, a Google-t 1 millió dollárért SE megvásárló Yahoo, vagy épp a Netflix megszerzését kihagyó Blockbuster. Ehhez a felsoroláshoz csatlakozhat most maga a PlayStation is, derült ki nemrég egy interjúból, amit Juan Montes, korábbi szoftverfejlesztési alelnökkel, és Martin Alltimes vezető producerrel készítettek.

Juan és Martin elárulták, hogy a PlayStation belső csapatai a 90-es években nagyban ügyködtek egy focis játékon, és a FIFA-jogokat szemelték ki hozzá. A megbeszélések alatt "nagyon, nagyon közel" kerültek a jogok megszerzéséhez, de aztán a cég úgy döntött, mégsem veszi meg, hogy egy harmadik féllel megmaradjon a jó kapcsolat - valószínűleg magáról az EA-ről van szó, ami később ('93-ban) magának húzta be FIFA-licenszt. Ezen felül majdnem a PlayStationé lett Peter Molyneux stúdiója, a Bullfrog Productions is, akiknek olyan játékokat köszönhetünk, mint a Populous, Syndicate, vagy épp a Dungeon Keeper. Végül ezt is kihagyta a vállalat, és ezt is az Electronic Arts szerezte meg.

Pedig gondoljunk csak bele, hogy egy párhuzamos dimenzióban hol tarthat most a FIFA-sorozat, vagy épp a Dungeon Keeper. Nálunk 2022-ben az EA elveszítette a FIFA-jogokat, a Bullfrog pedig 2001-ben megszűnt (Molyneux még '97-ben otthagyta a stúdiót). Nem a legfényesebb idősík, igaz?

Borítókép forrása: EA