A The Last of Us az idei év egyik legjobb játéka, és minden idők talán legjobban sikerült PS3-exkluzívja lett, így nem csoda, hogy a Naughty Dog csapatát ismét a mennyekbe emelték a rajongók. Van azonban valami, amit eddig kevesen tudtak: a stúdió eredetileg Jak és Daxter visszatérésén dolgozott!

Neil Druckmann, a The Last of Us (adatlapunkon) kreatív agytrösztje elárulta, hogy a játékot hegesztő divíziót eredetileg egy új Jak & Daxter-játék kifejlesztése céljából hozta létre a Naughty Dog. Az Uncharted 2 kiadását követően már két részleg létezett: az egyik az Uncharted 3-on, a másik a PS3-as Jaken ügyködött, mely utóbbi igen érdekes alkotásnak nézett ki, ugyanis a kiadott, egyetlen koncepciórajz tanúsága szerint elhagyta volna a rajzfilmes manírokat, hogy komoly, komor sci-fi-fantasy keverékké váljon. Csakhogy ez a sötét, realista ábrázolásmód kételyeket ébresztett Neilékben: úgy nézett ki az egész, mintha csak a marketing miatt neveznék a játékot Jak & Daxternek, valójában ugyanis semmi köze nem volt a klasszikus szériához, és a rajongók sem biztos, hogy egyetértettek volna a felnőtteket célzó irányvonallal.

Daxter koncepciórajz

Ez a nem túl jó minőségű kép sokat elárul a soha
el nem készült Jak & Daxterről

Így aztán Druckmannék gondoltak egy nagyot, beállítottak a főnökhöz és megkérdezték, hogy muszáj-e mindenképp Jak & Daxtert csinálniuk. A válasz nemleges volt, így megnyílt az út a The Last of Us felé, mely egyébként hangulatában és játékmenetében megörökölt ezt-azt a soha el nem készült Jak & Daxtertől. Persze az út nem volt teljesen rögmentes, az eredeti befejezést például le kellett cserélni.