A király visszatér
A játék meglehetősen egyszerű története szerint Ardenia egyik uralkodójának ismeretlen leszármazottjaként kell rendet tennünk a birodalomban, és elfoglalnunk a minket megillető trónt. A fejlesztők nyilatkozatai alapján úgy tudjuk, hogy a játék hadjárata összesen négy, a királyság különböző vidékén játszódó fejezetből áll majd, bár ebből a béta-verzióban mindössze az egyik rész állt rendelkezésünkre, 16 küldetéssel megspékelve. Az elődöt ismerő játékosoknak ismerősnek tűnhet az egyszemélyes kampány felépítése, hiszen ahhoz hasonlóan ezúttal is Ardenia térképén találjuk magunkat, ahol aztán szabadon választhatunk a különféle missziók közül. Természetesen nem áll rendelkezésünkre rögtön az összes feladat, ezek folyamatosan válnak elérhetővé, ahogy haladunk előre a játékban. Legnagyobb sajnálatomra ezúttal sem sikerült rendes történettel összekötni az egyes küldetéseket, hiszen ilyen szempontból azok egymástól teljesen függetlenek, mindössze a végső összecsapás kapcsolódik a játék bevezető videójában felvázolt eseményekhez.A változás szele
Fejlődjünk (vissza)!
Ne menjünk el szó nélkül a látványvilág mellett sem, melyre az oroszoktól megszokott, színekben gazdag, kicsit elnagyolt stílus jellemző. Bár a grafika nem mondható csúnyának, de az első részre jellemző sajátos báj alaposan kikopott belőle, illetve néhány helyen túlságosan erőltették a fejlesztők a humoros vonalat, ami érzésem szerint időként idétlenségbe csapott át. Képzeljétek magatok elé a baseballsapkát viselő kószákat, a szivárvány minden pompájában tündöklő varázslókat, és a bálkirálynőnek tűnő Crypta papnőket! A hangokról egyelőre nem tudok sokat mondani, mivel a béta-verzió csak orosz nyelven volt hajlandó megszólalni, a zene viszont kellemes, nagyobb harcoknál kellően pattogóssá vált, máskor pedig szolidan a háttérben maradt.
Annak ellenére, hogy a program még csak béta-állapotban van, technikailag meglehetősen stabil volt, mindössze kétszer fordult elő, hogy egy-egy programhiba megzavarta a játékmenetet. Sajnos szerverek hiányában a többszemélyes módot nem volt alkalmunk kipróbálni, reméljük, ezen a fronton tartják a fejlesztők a szavukat, hiszen jól kidolgozott multis opciót ígértek. A megjelenésig elsősorban az MI fejlesztésére és néhány stíluselem átdolgozására lenne szükség, mert így legfeljebb csak egy kellemes játék lehet a Majesty 2-ből, de semmiképp sem klasszikus.