A Paradox ez E3 alkalmával arra kérte a rajongókat, tegyenek fel kérdéseket a játékkal kapcsolatban, megígérve, hogy a legjobbakra, a legtöbbeket érdeklőkre a fejlesztők válaszolnak. Nos, a svéd urak híresek arról, hogy betartják a szavukat, így máris fellőtték a YouTube-on található csatornájukra ezt a bő negyedórányi anyagot, melyet alant megtekinthettek. Az E3-on egyébként egy új bétát is bemutattak a srácok, amelybe bekerült néhány újdonság is, így alant a videók és ezek rezüméje következik.

A játék pár száz évvel az első rész után játszódik. Ardaniában viszonylagos béke uralkodott, királyok jöttek és mentek, ám a legújabb uralkodó, Leonard kicsit elbaltázta a dolgokat: megidézett egy démont, aki átvette a hatalmat a birodalom felett, így a mi dolgunk lesz, hogy aprólékos munkával, tartományról tartományra visszafoglaljuk azt, és a kampánysor végén megmérkőzzünk magával a főgonosszal, mindezt a szokásos módon: hősöket felbérelve. A bétában már minden küldetés készen állt és a helyén volt, így aztán valóban elmondható, hogy a játék egyre közelebb kerül a megjelenéshez.

Remek dolog, hogy az egyes missziók végén valamely hősünket (nyilván a legvitézebbet) lovaggá üthetjük, azaz megkaphatja a Lord titulust. Miután megépítjük a „Lordok csarnokát”, ezeket a kiemelt komákat bármikor visszahívhatjuk, ha képességeikre szükségünk van. És van még egy hasonló elem: a játékban több istenség is szerepel, mindnek építhetünk templomot, egy hőst pedig kinevezhetünk az adott isten lovagjává; például ha felhúzzuk Dauros templomát, valamely hérosznak a „Deuros paladinja” címet adományozhatjuk. Egyébként ugyancsak e szent épületekre van szükségünk ahhoz, hogy hőseinket fejlesszük, a kószákból mesteríjászokat, a harcosokból kardmestereket készíthessünk. Mindez tehát azt jelenti, hogy sokkal jobban kötődni fognak hozzánk ezek a karakterek, figyelnünk kell rájuk, törődni velük, amelyhez több eszközt is kapunk: a „védelem” zászlót rájuk tűzve a többi „talpas” hős testőrként vigyáz rájuk, ám ha megtörténne a baj, fel is támaszthatjuk őket a temetőben, vagy egy ehhez értő mágus segítségével. Apropó, bűbájok: a mágikus helyek (máguscéhek és -tornyok) megépítéséhez immár nincs szükségünk parasztokra, pusztán (nem meglepő módon) mágiára. És apropó, pórok: az adórendszert is érte változás: beállíthatjuk, hogy adószedőink mennyi pénzt gyűjtsenek be szokásos körútjukon, így kevésbé (vagy épp jobban) sanyargatva népünket.

Külön érdekesség, hogy a játékba bekerült (a legújabb trendek alapján, lásd például Dragon Age) a fajgyűlölet: az eltérő rasszba tartozó hősök utálják egymást (például az elfek a törpéket és viszont), sőt egymásnak is eshetnek, ráadásul egymás ellen speciális képességeket is bevethetnek, így aztán erre is oda kell figyelnünk, ami újabb réteget ad hozzá a stratégiai-taktikai játékhoz. Ez annál is fontosabb, hiszen immár négy hőst egy egységgé is összevonhatunk, hogy közösen kalandozzanak, és ugye nem szerencsés, amikor négy harcos egymást csépeli a leölendő földelementál vagy patkányember helyett...

Amit már tudtunk többé-kevésbé, de nem ért megismételni: a multi négy fős lesz, bajnokságok, online rangsorok várnak ránk, a kreatívoknak pedig jó hír, hogy a megjelenés után nem sokkal, letölthető expanzió formájában kapunk egy modkitet (ezt a srácok jelenleg Adventure Maker néven emlegetik), amellyel új pályákat, de akár új egységeket is beépíthetünk a játékba.

Íme tehát a két részre vágott videointerjú:





...és a végén bónuszként az intró, melyet ugyan már a rajongók bizonyára kívülről fújnak, de azért talán nem bánjátok, ha beidézem, hiszen remek hangulatú, ráadásul hallhatjátok benne a kiváló szinkronszínész, George Ledoux hangját, aki az első részben is narrátorunk volt; nagy szerencse, hogy elvállalta a folytatást is, hiszen hangja nagyban hozzájárult a felejthetetlen atmoszférához.