Tavaly októberben derült ki, hogy a Tomb Raider-játékok eladása túllépte a bűvös 100 milliós álomhatárt. Tehát még egyszer: több mint 100 millió Tomb Raider epizód talált már gazdára, ezt a mérföldkövet pedig nem sokkal a 28. évforduló előtt sikerült elérni. Az első rész 1996. október 24-én debütált, akkor még a Core Design stúdió fejlesztésében, és az Eidos Interactive kiadásában. Az azóta eltelt 28 évben magaslatokból és hullámvölgyekből is kijutott a sorozatnak, de egy biztos: Lara Croft igazi ikonná vált. A következő Tomb Raider-játék hivatalosan is készül, méghozzá a Crystal Dynamics és az Amazon együttműködésében, viszont ennél többet nem tudni róla. Most egy álláshirdetés fedhette fel, hogy bizony a fejlesztés vége felé járhatnak.

A Crystal Dynamics jelenleg vezető pályatervezőt keres egy még be nem jelentett játékhoz. A leírásban szerepel a Strike Team kifejezés, ugyanis a leendő pályatervezőnek velük szoros együttműködésben kell majd dolgoznia. A fejlesztési szakaszban a Strike Team néhány magasan képzett fejlesztőből áll, akik a játék végső fázisában a játék csiszolásáért és a fejlesztés során felmerülő problémák kezeléséért (például bugok kigyomlálásáért) felelősek. Bár a Tomb Raider név nincs említve, az szerepel a hirdetésben, hogy a pályatervezőnek „lenyűgöző puzzle-elemeket tartalmazó szintek tervezéséért” kell felelnie, ami eléggé úgy hangzik, mint egy klasszikus Tomb Raider-játék.

Borítókép forrása: Crystal Dynamics