Az április végén megjelent Clair Obscur: Expedition 33 nemcsak amiatt mondható a játékipar egyik legnagyobb csodájának, mert egy új, részben zöldfülűekből álló francia csapat tette le az asztalra 2025 eddigi legjobb alkotását, hanem azért is, mert gigászi marketingkampány nélkül is tarol a kasszáknál – mindezt úgy, hogy már az első napon elérhető volt az Xbox Game Pass kínálatában. A Sandfall Interactive minden téren lenyűgöző JRPG-je 33 nap alatt összehozta a 3,3 milliós eladást, nemrég pedig kiderült, hogy időközben még nagyobbra hízott ez a szám – ezek után nem meglepő, hogy előbb vagy utóbb visszatérhetünk az ecsettel készült univerzumba.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Ahogy azt a Gamereactor, később pedig az IGN is megírta, a játék három fejlesztője (Benjamin Dimanche marketing- és kiadási producer, Amandine Marest haj- és technikai karaktertervező, Florian Torres vezető programozó) is leült beszélgetni az Antoine Daniel nevű francia streamerrel, az interjúból pedig megtudhattuk, miként áll jelenleg a Clair Obscur: Expedition 33 eladások terén. „Hivatalosan 3,3 millió, de igazából 4,4 millió” – mondták a készítők.

Akárhogy is nézzük, ez a mennyiség elképesztő egy AA-s program esetén (pláne úgy, hogy a The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastereddel kellett megmérkőznie), nem mellesleg jól mutatja, hogy van igény a kisebb költségvetésből készült, ugyanakkor gyönyörű és kreatív címekre. Bízzunk benne, hogy a Sandfall Interactive a jövőben is hasonló minőségű produkciókkal fog minket megörvendeztetni, na meg abban, hogy láthatunk még ilyen gyöngyszemeket a futószalagon gyártott AAA-s blockbusterek tengerében.

A borítóképek forrása: Sandfall Interactive, Instant Gaming News