Tagadhatatlan, hogy a Clair Obscur: Expedition 33 rengeteget merített a japán RPG-k, azaz JRPG-g világából. Nem biztos, hogy csak emiatt, de a játék Japánban is hatalmas sikert aratott, a fejlesztők pedig nemrég ellátogattak a szigetországba, ahol a Square Enixhez és Kojima mesterhez is beugrottak. Guillaume Broche, a játék rendezője és egyben a Sandfall Interactive vezetője egy interjúban mesélt a játék igazán egyszerű alapötletéről.
"Körökre osztottság, plusz fotorealizmus volt az eredeti koncepció. Személy szerint imádom a japán RPG-ket és a körökre osztott harcot, ami pl. a Final Fantasy 7-ben, Final Fantasy 10-ben és az Atelier sorozatban is van(...) Azokat a játékokat akartam játszani, amiket szeretek, csak sokkal fotorealisztikusabb grafikával. Szóval gondoltam megcsinálom magamnak, és így született meg az egész."
Broche még a Ubisoftnál töltött ideje alatt "szeretett bele" az Unreal Engine-be, de mivel nem volt elég mérnöki tapasztalata, Tom Guillermin segítségét kérte: most ő a Sandfall technikai vezetője és vezető programozója. A többi pedig már történelem, minden úgy történt, ahogy történnie kellett, mi pedig kaptunk egy életre szóló élményt. Köszönjük!