Akik már több mint másfél évtizede a League of Legends, a Dota és a Smite vonzatában játsszanak MOBA-kkal, okkal gondolhatják azt, hogy a zsáner kifejezetten rigid alapkoncepcióin nem sokat lehet érdemben változtatni. Oké, mindig érkeznek olyan játékmódok és pályák, amik csavarnak egyet-kettőt az alapfelálláson, de nem véletlen, hogy a nap végén minden kompetitív játékos a Summoner's Riftre tér vissza, hagyományos 5v5-ös meccseket játszani. Az Amazon Games Montréal csapata azonban gondolt egy nagyot, és alapjaiban forgatja fel az izometrikus nézetű, hősközpontú online arénák szabályrendszereit. Bemutatkozik a March of Giants.

A játék már azzal nagyot újít, hogy a szokásos fantasy környezetből az első világháború kissé steampunkosított környezetébe helyezi a játékát. Egyszerű sorkatonák esnek egymásnak a lövészárkok és tankok közt, ez viszont nem minden: néhány hatalmas óriás is feltűnik a csatatereken. Ezeket a toronymagas titánokat irányíthatjuk mi, játékosok, az aprónak tűnő halandók és harckocsik pedig a lane-eken egymásnak boruló minionok szerepét töltik be.

A 4v4-es felállásban játszott, a pályafelépítését tekintve is teljesen egyedi MOBA ráadásul nemcsak alapképességeket ad az óriásoknak, de bevezeti az úgynevezett "Battleworks" rendszert is. A March of Giants ugyanis részben RTS is, mivel a pályán szabadon építhetünk bunkereket, lövészárkokat, lövegeket és egyéb hasznos építményeket, amelyeket a katonáink előszeretettel használnak, így megtörve a játék statikus folyását.

A kérdés már csak az, hogy mindez hogyan működik élesben? Nos, az amerikai játékosok ezt már most megtudhatják, a March of Giants ugyanis szeptember 2-től szeptember 14-ig tartja az első zárt bétakörét, ám ebből egyelőre kimarad az európai régió. Helyette mutatunk még egy fejlesztői videót, aminek köszönhetően részletesebben is megismerhetitek ezt a nem hétköznapi MOBA-t:

Borítókép forrása: Amazon Games