Van néhány örökös ellentét a technológia és a szórakoztatóipar világában, elég csak megnézni, mennyire egymásnak tud feszülni például az AMD és NVIDIA tábora, vagy épp a PlayStation- és az Xbox tulajok. Ha a videójátékokat nézzük, talán a Battlefield és a Call of Duty lenne a legjobb példa a jelenség szemléltetésére, mert bár rengeteg ponton különbözik egymástól a két franchise, sokak szerint óriási rivalizálás zajlik az EA és az Activision között.

Az idei évre mondjuk igaz is lehet ez az állítás, hiszen nem véletlen, hogy az utóbbi cég épp a Battlefield 6 megjelenéséhez igazította a Black Ops 6 ingyenes időszakát, a novemberben érkező Black Ops 7 bétáját pedig meghosszabbította október 9-ig. A játékosok vélhetően hosszú órákig tudnának vitatkozni arról, hogy melyik sorozatnak mi a célcsoportja, és hogy mi a CoD-osok átlag életkora, éppen ezért most hoztunk nektek néhány érdekes statisztikát, ami tisztább képet adhat a két tábor közötti különbségekről (és hasonlóságokról).

A felettébb érdekes infókat a Circana elemzőjének, a leginkább eladási számokban utazó Mat Piscatellának (valamint a posztot feldolgozó TheGamernek) köszönhetjük, aki többek között arról is értekezett a tegnapi Bluesky bejegyzésében, hogy miközben a leendő Black Ops 7 vásárlók többsége a TikTokot és a Bluesky-t preferálja, addig a Battlefield 6 vásárlói az X-et (leánykori nevén Twitter) és a LinkedInt pörgetik szívesebben. Kiderült továbbá, hogy a Battlefield 6-ra szavazó felhasználók 79%-a férfi, 47%-a 18-34 év közötti, 55%-a PC-n fogja nyüstölni a Battlefield Studios lövöldéjét, 56%-a pedig úgy véli, a Black Ops 7-et is belerakja majd kosárba.

Ezzel szemben a Black Ops 7 pártiak csupán 63%-a férfi, 32%-a 18-34 év közötti (ha gonoszok akarnánk lenni, azt mondanánk, hogy a maradék alatta van), 47%-a választja a PC-t, és mindössze 24%-a gondolja úgy, hogy az EA FPS-ének is ad egy esélyt. Fontos kiemelnünk, hogy a felmérés Amerikában készült, éppen ezért nem feltétlenül lehet rávetíteni az egész világra (vagy épp kis hazánkra), a közösségi médiás preferencia mindenesetre azt mutatja, hogy a Call of Duty-rajongók jobban kedvelik a trendi dolgokat (lásd TikTok, amit én személy szerint azonnal beszántanék), vagyis többségében fiatalabbak, mint a Battlefield bázisa. És ti melyik franchise-t választjátok idén?

A borítóképek forrása: Xbox, Steam