Már a Max Payne 3 bejelentésekor sok játékos komolyan kételkedni kezdett abban, hogy lehet-e jó folytatást készíteni az eredeti gárda, a Remedy nélkül. A második sokk akkor érkezett, mikor kiderült: Max elhagyta New Yorkot, és a napfényes Sao Paulóba költözött, ezzel látszólag hazavágva a széria védjegyének számító film noir hangulatot. A Rockstar persze váltig állítja, hogy a drámai helyszínváltás ellenére a hangulat mit sem változott.

„A film noir sokkal többről szól, mint a helyszín. Majd meglátjátok, hogy nem dobtuk el a megszokott stílust és technikákat. A klasszikus film noir egy érdekes és új értelmezésben jelenik majd meg.” -- Jeronimo Barrera, a Rockstar fejlesztési vezetője.

A második rész után pár évet előre ugrunk az időben, mikor Payne, otthagyva a New York-i rendőrség kötelékét, új életet kezd Sao Paulóban, mint testőr. A történetet képregényes átvezetők görgetik majd előre csakúgy, mint az eddigi részekben -- de a lényeg persze a játékmenet, amiért nem érdemes különösebben aggódni.

A Rockstar neve mindig is egyet jelentett a minőséggel, ám ha ennyi nem volna elég a keményvonalas MP-rajongóknak, örömmel közölhetjük, hogy fejlesztés elején számos megbeszélést tartottak a fejlesztők a Remedy csapatával, hogy még csak véletlenül se feledkezzenek meg egy fontos elemről sem. Így hát a történetvezetés, a játékmenet és minden egyéb illeszkedik a sorozatba, de ezek mellett a Rockstar ügyelt arra is, hogy a lehető legtöbb dolgon fejlesszenek, hogy megfeleljenek a jelenkor elvárásainak.

„A fejlesztés során folyamatosan azon vagyunk, hogy megtartsuk és építsük azokat az elemeket, amik miatt közkedveltek és előremutatóak voltak az eredeti játékok. A bullet-time slow motion, Max belső monológjai, a képregényes átvezetők mind megvannak, de persze meglehetősen sokat fejlődtek az utolsó játék óta, bár furcsa is lenne, ha nem így történt volna.” -- Jeronimo Barrera

Remélhetőleg ezek után a rajongók már több bizalommal tekintenek a Max Payne 3-ra, amely ugyan látszólag nagy váltás az eddigiekhez képest, és nem csak a tálalás, hanem a tartalom (lesz multiplayer!) szempontjából is, ám tekintve, hogy milyen tapasztalt gárda dolgozik a játékon, és mennyire odafigyelnek a részletekre, nagy csalódás nem érhet minket 2012 elején, mikor megjelenik a cucc. De addig is élvezzük az első trailert, amit a Rockstar most pár hasznos információval is kiegészített.