Az elbocsátások rendkívül gyakorivá váltak a tech- és játékiparban, ami úgy tűnik, 2025-ben sem fog alábbhagyni. Csak 2025-ben a technológiai vállalatokat érintő elbocsátások száma átlépte a 100 000 főt, a legnagyobb leépítések pedig a Microsoftnál, az Intelnél, a Sony-nál és még sok más vállalatnál történtek. A Microsoft idén mintegy 15 000 alkalmazottat bocsátott el, az Intel is több ezer embert tett utcára, és várhatóan még többet fognak. Ezek mellett még olyan cégek is csökkentették a létszámukat, mint az Amazon vagy épp a Meta.
(A kép forrása: Dmitriy Hay / depositphotos)
De mi áll a háttérben? Bár sokan azt állítják, hogy a megnövekedett költségek miatt teszik ezt, több forrás szerint inkább a mesterséges intelligencia áll a kérdés hátterében. A Microsoft nemrég elbocsátott munkatársakat, majd hirdetést adott fel új alkalmazottak felvételére. A Microsoft és a Sony már most is kiterjedt AI-programokat használnak a játékfejlesztésben, és a játékipar egyik legbefolyásosabb alkotója szerint, ha ez így folytatódik, nem maradnak munkahelyek az iparágon belül. Yoko Taro, a NieR: Automata alkotója kijelentette, hogy fél évszázad múlva minden játékfejlesztő munkanélküli lesz, főként a mesterséges intelligencia térhódítása miatt.
A borítókép illusztráció