Aki aktív játékosa volt az elmúlt néhány év Call of Duty-játékainak, és esetleg még az online diskurzust is követi, az biztosan jól ismeri a matchmaking körüli nagy vitákat. A Treyarch, Infinity Ward és a Sledgehammer Games évente jelentkező lövöldéi az elmúlt jópár évben egyre durvább és durvább Skill-Based Matchmaking (SBMM) vagy Engagement-Optimized Matchmaking (EOMM) rendszereket alkalmaztak a multiplayeres meccskereséshez, ennek pedig számos jó oka volt. A meccskereső mindig arra törekedett, hogy felmérje, majd a lehető legnagyobb pontossággal ossza el a játékosokat olyan csapatokba, amelyek közt fair meccsek alakulhatnak ki, hasonló képességekkel rendelkező játékosok közt. Emellett pedig a rendszer gondoskodott a sikerélményről is. Ahelyett, hogy hatalmas lose-streakekre mentünk volna egy gyengébben sikerült délutánon, a rendszer mesterségesen gondoskodott arról, hogy így vagy úgy, de egy-egy win mindig becsússzon.

Ennek az eredménye azonban nagyon visszásan sült el. A rendszer aktívan dolgozott az ellen, hogy az 1:1-es Win/Lose és Kill/Death arányoktól elmozoghassanak a játékosok. Így egyre nehezebbé vált a Kill Streakek megszerzése, de a fejlődést sem érezhették azok a játékosok, akik rendszeresen CoD-oztak, hiszen a rendszer azzal "büntette" a tehetségjavulásukat, hogy egyre keményebb és keményebb ellenfelekkel dobta egy pályára őket. Emiatt az SMBB szitokszóvá vált a közösségben, akik csak egy kis laza casual lövöldözésre vágytak délutánonként, nem pedig minden körben izzadós meccsekre.

Végre a Treyarch is belátta, hogy az eddigi törekvéseik kontraproduktívak voltak. Habár a rangsorolt játékmódban ennek nagyon is megvan a helye (és itt meg is tartják az efféle rendszereket), a Black Ops 7 hagyományos multis meccseiben csak nagyon minimális befolyása lesz a játékosok háttérben mért skill rating-jének – olyasmi élményre számíthatunk, mint a bétában.

Ezt a Treyarch hivatalos X-csatornáján erősítették meg, ahol azt is elárulták, hogy a Ranked Play mellett még egy olyan kivétel lesz, ahol él majd a szigorú SBMM. Egy egy folyamatosan változó, kifejezetten erre specializált Mosh Pit playlistet tartanak majd fent, így azok sem maradnak hoppon, akik ezt az élményt preferálják.

Borítóképek forrása: Treyarch, Steam