A Monolith Productions műhelyében készül a Middle-earth: Shadow of Mordor, mely ma végre megkapta az első gameplay felvételt. A fejlesztők a játék eseményeinek elejéről mutatnak egy remek  küldetéscsokrot, különös figyelmet szentelve a játék egyedi mechanizmusának.

Ez a mechanizmus a Nemesis System nevet kapta, s azért érdekes, mert a cselekedeteink szerint formálja a játékvilágot: a nagy ellenfelek emlékeznek ránk, s a korábbi ütközeteink meglátszanak rajtuk, valamint ezzel a rendszerrel kényszeríthetjük az oldalunkra egyik vagy másik csúfságot.

Az alábbi videóban például azt láthatjuk, hogy egy kisebb rangú, gyáva katonát hősünk a befolyása alá von, s egy, a helyi orkvezért célzó bérgyilkos-küldetést oszt ki rá. A merénylet persze nem sikerül, de elég kavarodást tud okozni ahhoz, hogy Talionnak jobb esélye legyen leteríteni a behemótot. Alternatív választási lehetőség a kémkedés, esetleg rémes történetek elmesélése, amellyel félelmet kelthetünk az ellenséges táborban.

A Middle-earth: Shadow of Mordor egyébként remekül néz, s látszólag jól keveri a közelharcot, a platformszekciókat és a lopakodást, bár szerintem van egy kis Assassin’s Creed mellékíze az egésznek -- legalábbis így ránézésre. Ti mit gondoltok?