Totally Human Media nevű cég CEO-ja, Ichiro Lambe jelentése szerint az idén Steamre megjelent játékok közel 20%-ához használtak a fejlesztők generatív AI-t, egészen pontosan 7 818 játéknál. És hogy mire?

  • Vizuális tartalmakhoz: pl. karakterek, hátterek, 2D/3D modellek, textúrák
  • Audióhoz: pl. háttérzene, narráció, karakterek megszólaltatása
  • Szöveg és narratíva: pl. leírásokhoz, ötletelésekhez
  • Marketing: pl. rövid játékleírások, "a játékról" rész szövege
  • Kódolás

Ezeken felül persze másra is használják az AI-t, ott van pl. a Comedy Night, ahol az AI szűri ki a sértő tartalmakat, és megjelöli a sértő szobaneveket és leírásokat. Az inZOI-ban pedig leírás alapján képes 3D objektumokat létrehozni a mesterséges intelligencia, az NPC-k tetteit és gondolatait pedig "kisebb nyelvi modellek" irányítják.

Láttátok már legújabb videónkat?

Kétségtelen tehát, hogy a generatív AI egyre jobban hódít a játékiparban, van ahol túlságosan is: ha hihetünk a híreszteléseknek, a Microsofthoz tartozó King Digital Entertainmentnél (mobilos játékokra szakosodott cég) 200 fejlesztőt rúgtak ki, hogy AI-eszközökkel helyettesítsék őket. Reméljük nem ez lesz a trend a jövőben.

Borítókép: Depositphotos/Gorodenkoff, EvgeniyShkolenko