Nem igazán vádolhatjuk a Gearboxot azzal, hugy sokadszorra is ugyanazt a receptet kívánta lenyomni a torkunkon, mert bár tény és való, hogy a szeptemberben megjelent Borderlands 4-ben is a loot hajkurászása a lényeg, a zónákat váltó nyílt világ eléggé sokat változtatott a formulán, legyen szó közlekedésről, felfedezésről vagy a küldetések megoldásáról. Az új, jobbára a Far Cry-széria által kikövezett út kétélű kardnak bizonyult, hiszen hiába tár elénk Kairos csodás tájakat, az Unreal Engine 5 bizonyítottan (S.T.A.L.K.E.R. 2, Oblivion Remastered, valaki?) nincs jó viszonyban az open world műfajjal. Szerencsére a megjelenés óta sikerült orvosolni az égető technikai problémákat (legalábbis azok egy részét), ám úgy fest, nemcsak a teljesítményt érintő parák miatt barátkoznak meg nehezen az emberek a töltőképernyők eltűnésével, egyszerűen vannak olyan felhasználók, akiknek jobban tetszik a régi megoldás.

A TheGamer hívta fel a figyelmet Montymonkey Reddit posztjára, amelyben arról ír a felhasználó, hogy ugyan értékeli az újító szándékot, ám úgy véli, ennek a franchise-nak nem igazán áll jól a nyílt világ. Kiemelte, hogy míg az előző részekben minden helyszínnek megvolt a maga karaktere, addig Kairos területeiből hiányzik az egyéniség, legyen szó látványról vagy zenékről – utóbbi egyébként nem meglepő, mivel más szerző felelt a nótákért.
Így több mint 50 óra után én csak részben tudok igazat adni Montymonkey-nak (valamint azoknak, akik egyetértenek vele), mert bár tény, hogy a régebbi felvonások nagyobb variációt kínáltak ezen a téren (különös tekintettel a számos planétát felvonultató Borderlands 3-ra), a Borderlands 4 biomjai is kimondottan jóra sikerültek, a random események, world boss-ok és a gyűjthető dolgok miatt pedig rendkívül élvezetes a felfedezés. Plusz ne feledjük, hogy a Gearbox – szokás szerint – számos DLC-vel készül, így aztán minden adott ahhoz, hogy új, egyedi környezettel bővüljön a repertoár. Szerintetek is felesleges volt eltüntetni a zónákat, vagy örültök a Randy Pitchford vezette csapat merész lépésének?
A borítóképek forrása: Steam