Bármennyire is kardoskodik Randy Pitchford, a Borderlands 4 sajnos mind PC-n, mind pedig konzolokon elég ramaty állapotban látott napvilágot – legalábbis, ami a technikai oldalt illeti („éljen” az Unreal Engine 5), hiszen maga a játék remekül sikerült. A személyi számítógépek tulajdonosai már kaptak egy áldást hozó tapaszt a megjelenés óta, most pedig azok is pezsgőt bonthatnak, akiknek PS5 vagy Xbox Series X/S duruzsol a nappalijukban. A looter shooter nemrég élesedett javítása (melynek részleteit ITT találjátok) ugyanis orvosolta az égető problémák egy részét, nem mellesleg elhozta a leginkább várt beállítást, melynek jótékony hatását meg is tekinthetitek a Synth Potato által közzétett klipben.
Borderlands 4 has FINALLY added a Field of View (FOV) slider to consoles today in a 2GB update!
— Synth Potato???? (@SynthPotato) September 25, 2025
I’ll be honest, I stopped playing this game because of the default 70 FOV was giving me motion sickness, glad to see they addressed this fast, Shall continue it now pic.twitter.com/SNs0OdcrXQ
Bizony, ahogy azt az IGN szerkesztője is kihangsúlyozta, végre megérkezett az FOV (Field of View) csúszka a Borderlands 4-be, így végre azok is a nyakukba vehetik Kairos változatos világát, akik motion sickness-ben szenvednek. Fontos azonban megjegyeznünk (maga a Gearbox is felhívta rá a figyelmet), hogy az FOV magasabbra állítása teljesítménycsökkenést okozhat, szóval ezt mindenképp vegyétek figyelembe, mielőtt elkezditek birizgálni a csúszkát.
Ami a jövőt illeti, Graeme Timmins kreatívigazgató jelezte, hogy a Vault Huntereket és a felszereléseket érintő buffok a következő hét elején érkeznek egy külön frissítés formájában, a nerfelés pedig egyelőre nincs a készítők asztalán, szóval egy darabig még működni fognak azok a buildek, amikkel másodpercek alatt leradírozhatjuk a játék legerősebb főellenfeleit. Ennél tehát egy fokkal fontosabb, hogy végre búcsút inthetünk a memóriaszivárgásnak (legalábbis részben, mivel Timmins szerint a cég továbbra is vizsgálja, maradt-e még homokszem a gépezetben), ami ugyebár azt eredményezte, hogy minél több ideig nyüstöljük a lövöldét, annál jobban elkezdett csökkenni az fps. Ahogy azt a mellékelt ábra is mutatja, a Borderlands 4 jó úton halad afelé, hogy remek játékból nagyszerűvé váljon, más kérdés, hogy ezeket a problémákat a megjelenés előtt is ki lehetett volna küszöbölni, és akkor most kevésbé lennének lelombozóak a felhasználói értékelések.
A borítóképek forrása: Gearbox