Korábban kiszivárgott egy félkész promóciós videó a Kingdoms of Amalur MMORPG-ből. A látottak noha kezdetlegesek voltak, egyáltalán nem nézett ki rosszul a játék -- ám a látszat néha csal. A cégnél dolgozó fejlesztők elárulták, hogy a játék nem volt szórakoztató; a harcrendszer hibás volt, s még az irodában sem játszottak vele. A stúdió vezetője, Curt Schilling azonban meg volt győződve arról, hogy a játék nagyon is jó, a munkatársai elmondása szerint nem tudott elképzelni olyan helyzetet, amiben más emberek nem látják meg a játékban rejlő potenciált.

A teljes fejlesztés során a játék finanszírozása csak másodlagos volt, s inkább magával a játékkal foglalkozott Schilling, melyhez R. A. Salvatore írta a történetet, Todd McFarlane pedig a játék kinézetét készítette el.

A 38 Studiosnak egyébként majdnem sikerült nyélbe ütni egy üzletet a Take-Two Interactive-val. Állítólag csak egy nap kellett volna, hogy legyen kiadója a Kingdoms of Amalur: Reckoning folytatásának, ám ekkor Lincoln Chaffee nyilvánosságra hozta a stúdió tartozását, s a kiadó meghátrált. Schilling szerint a kormányzó bosszúhadjáratot indított ellene, s az volt a célja, hogy még véletlenül se legyenek sikeresek.

A Take-Two nem tud semmit egy ilyen üzletről, a cég szóvivője pedig nem kommentálja a pletykákat és híreszteléseket, így csak Schilling szavára hagyatkozhatunk, aki azt is állította, hogy a Nexonnal és egy másik kínai céggel is majdnem szerződést kötöttek.